قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس آخرین آمارها 90 تا 95 درصد سرطان‌ها ماهیت ژنتیکی ندارند بلکه بیشتر بر اثر برخورد با عواملی که ایجاد سرطان می کنند، رخ می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 23 January 2018

دکتر رمضان احدی در نشست خبری پویش ملی مبارزه با سرطان که امروز (3 بهمن‌ماه) در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هر کشور ممکن است شرایط آب و هوایی خاصی داشته باشد و ما نیز باید واقعیت‌ها را قبول کنیم، ممکن است در خوزستان سرطان‌هایی وجود داشته باشند که با سرطان‌های موجود در شمال کشور متفاوت باشند.

وی با بیان اینکه باید سطح سواد مردم در خصوص مبارزه با سرطان افزایش یابد افزود: لازمه پیشگیری از سرطان آگاهی و شناخت عمیق مردم است.

قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس آخرین آمارها 90 تا 95 درصد سرطان‌ها ماهیت ژنتیکی ندارند بلکه بیشتر بر اثر برخورد با عواملی که ایجاد سرطان می کنند، رخ می‌دهند.

احدی تصریح کرد: سلول‌ها دو مسیر دارند یا به سمت مرگ تدریجی یا به سمت افزایش و تکثیر می روند که در واقع این به معنی رفتن به سمت سرطان است.

قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع برای پیشگیری از سرطان آگاهی مردم است که رسالت سنگین آن بر عهده اصحاب رسانه است.

وی عنوان کرد: با تزریق واکسن سرطان دهانه رحم می‌ توان از 80 تا 90 درصد بروز سرطان پیشگیری کرد . همچنین با انجام آزمایشهای ساده سرطان سینه شناسایی می شود.

احدی با بیان اینکه پیشگیری هزینه کم و اثربخشی بالایی دارد، ادامه داد: زمانی که می‌گوییم شایع‌ترین سرطان بین زنان و مردان سرطان پوست است باید همه آگاهی خود را بالا ببرند و با کوچکترین خال روی پوست و دیدن تغییرات در آن به پزشک مراجعه کنند.

قائم مقام حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام سلامت کشور در اکثر مراکز در کنار سایر خدمات بحث پیشگیری از سرطان را نیز بر عهده دارد که پنج مرکز در خوزستان در این راستا در حال ساخت هستند یا ساخته شده‌اند.

وی افزود: تشخیص سرطان هزینه‌های بالایی بر اقتصاد وارد می‌کند، به طوری که 2 درصد از درآمد ناخالص ملی کشور به سرطان اختصاص یافته است. در طرح تحول نظام سلامت نیز 5 تا 7 درصد درآمد کشور به بهداشت و درمان اختصاص یافته بود که اگر 2 درصد کل بودجه به سرطان داده شود معادل این است که 30 درصد از کل بودجه بهداشت و درمان در حوزه سرطان قرار گرفته است.

احدی با بیان اینکه طول عمرمان نسبت به گذشته در حال افزایش است و همین امر موجب افزایش سرطان نیز می‌شود، عنوان کرد: اگر پیشگیری و درمان را به موقع انجام دهیم می‌توانیم بار بسیار زیادی از مرگ و میرها را کاهش دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بهداشت ، سرطان ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار