با مساعدت بنیاد بیماری‌های خاص کشور
رئیس اداره امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با مساعدت بنیاد مقرر شد نسبت به ایجاد بخش دیالیز در بیمارستان «شفا» تاکستان اقدام شود.
کد خبر: ۵۵۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 24 January 2018

 زهرا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به بازدید فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماری‌های خاص کشور اظهار داشت: در استان قزوین، اولویت خدمات دیالیز به شهرستان‌هایی که تاکنون دیالیز نداشته است، اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع را هاشمی در بازدیدش از بیمارستان‌های استان قزوین برای بررسی نحوه ارائه خدمات به بیماران خاص و گفت‌وگو با بیماران بیان کرد، افزود: با توجه به اینکه در برخی شهرستان‌های استان، امکانات خدمات دیالیز وجود ندارد و بیماران در صورت نیاز مجبور به مراجعه به مرکز استان و یا سایر شهرستان‌ها هستند؛ رئیس بنیاد بیماری‌های خاص کشور، نخستین اولویت را راه‌اندازی بخش دیالیز برای شهرستان‌هایی که تاکنون دیالیز نداشته است، دانست.

به گفته رئیس اداره امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با مساعدت‌های این بنیاد، این خدمت به صورت رایگان برای شهرستان‌های مذکور انجام می‌شود.

رجبی توسعه بخش‌های دیالیز سایر شهرستان‌ها را اولویت بعدی رئیس بنیاد بیماری‌های خاص کشور در خصوص بیماران دیالیزی برشمرد و عنوان کرد: با مساعدت بنیاد مقرر شد نسبت به ایجاد بخش دیالیز در بیمارستان «شفا» تاکستان هم اقدام شود.

این مسؤول در خصوص کیفیت دستگاه‌های فعال دیالیز مطرح کرد: از بین دستگاه‌های فعال موجود، تعداد 24 تخت دیالیز مورد مصرف در استان دچار فرسودگی شده یا مصرف بیش از حد بالای 30 هزار ساعت کارکرد دارد که در بازدید هاشمی رئیس بنیاد بیماری‌های خاص کشور، بر اقدامات مورد نیاز برای تعویض و نوشدن دستگاه‌های فرسوده تأکید شد.

گفتنی است، در حال حاضر 84 تخت فعال در استان قزوین وجود دارد که امید است با طرح‌های توسعه‌ای پیشنهادی، تا حد مطلوب، نیاز استان برای خدمات بیماران دیالیزی مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار