طالبی:
تابناک: بعد از گذشت یک هفته از انتشار خبر توقف پذیرش دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه و تماس مکرر دانشجویان این پژوهشگاه به دانشگاه اصفهان، همچنان وضعیت این دانشجویان مشخص نیست. سوالی که مطرح می شود این است که این دانشجویان تا چه زمانی باید منتظر و نگران باشند؟
کد خبر: ۵۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 01 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرپرست دانشگاه اصفهان با بیان اینکه با استناد بر گزارش‌ها و تحقیقاتی که دفتر نظارت و ارزیابی آموزشی وزارت علوم انجام داد، پذیرش دانشجو توسط پژوهشگاه شاخص پژوه متوقف شد، اظهار کرد: وزارتخانه کمیته‌ای بسیار بلندپایه برای رسیدگی به وضعیت دانشجویان شاخص پژوه تشکیل داده است.

هوشنگ طالبی افزود: دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه در روزهای اخیر مرتب به دفتر نظارت دانشگاه تلفن می‌زنند و پیگیر وضعیت خود هستند. این دانشجویان نگرانند و البته دانشگاه نیز به آنها حق می‌دهد که نگران باشند، اما جواب دانشگاه این است که هیئتی بلندپایه در وزارت علوم تشکیل شده و به وضعیت آنها رسیدگی می‌کند، پس بهتر است دانشجویان کمی صبر کنند تا مسایل و مشکلات را این کمیته بررسی و راهکارهای خود را ارایه دهد.

وی ادامه داد: قطعاً این کمیته با ارایه راهکارهایی به دانشجویان اطلاع خواهد داد که به کجا و چگونه مراجعه کنند، من و دانشگاه نیز اطلاعی بیش از این نداریم اما می‌دانیم که کمیته فعال می‌شود و به وضعیت این دانشجویان رسیدگی خواهد کرد.

طالبی تصریح کرد: وزارت علوم هیچ‌گونه دستور کاری به دانشگاه اعلام نکرده و تنها اطلاعی که دانشگاه دارد تشکیل کمیته‌ای در وزارت علوم است. اگر اطلاعات بیش‌تری پیدا کردیم بر روی سایت اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به بحث خروج پژوهشگاه شاخص پژوه از دانشگاه اصفهان اضافه کرد: گزارش‌هایی که به وزارت علوم و هیئت امنای دانشگاه توسط مقامات رسمی ارایه شد، منجر به حکم خروج شاخص پژوه از دانشگاه اصفهان شده است، پس خروج شاخص پژوه بحث اختلاف بین دانشگاه و این پژوهشگاه نیست، بلکه بحث‌های قانونی پیرامون این قضیه بوده که عموماً توسط مقاماتی غیر از دانشگاه اصفهان به وزارت علوم منتقل شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
آیا ریاست محترم دانشگاه اصفهان می توانند زیر سایه این همه ابهام درس بخوانند؟؟ بنده زمانی که این پژوهشگاه را در کنکور ۹۲ انتخاب کردم، در دفترچه ی سازمان سنجش هیچ حرفی از خصوصی بودن این موسسه نشده بود!! بنده به اعتبار اینکه این پژوهشگاه وابسته به دانشگاه اصفهان است در آن مشغول به تحصیل شدم. چطور تا چند ماه پیش ریاست پیشین دانشگاه اصفهان در پژوهشگاه تدریس می کرد و چیزی در مورد آرم دانشگاه اصفهان که در سایت و سردر پژوهشگاه بود نمی گفت!؟ در واقع ما دانشجویان گول خوردیم و باید هرچه سریعتر به وضعیتمان رسیدگی کنند. ما می توانستیم از همان ابتدا در دانشگاه اصفهان پذیرفته شویم ولی به خاطر هیات علمی بسیار قوی پژوهشگاه به پژوهشگاه آمدیم ،هیات علمی که امروز هیچ کدام در پژوهشگاه نیستند!! آیا این رفتار با دانشجو مصداق فریب آن ها نیست؟؟ ما می خواهیم هرچه سریع تر وزارت علوم وضعیتمان را معلوم کند.
دانشجوی دکتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
من از وزیر علوم درخواست و التماس دارم که وضعیت کنکوریها و استعداد درخشان شاخص پژوه را مشخص کنند. با این وضعیت و آبرو ریزی ادامه تحصیل در این مرکز اصلا منصفانه نیست. آقای وزیر باید بچه های کنکوری و استعداد درخشان را به دانشگاههای معتبر ارسال کند برای ادامه تحصیل.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار