بمنظور افزایش اشتغال و درآمد روستاییان ۱۰ ماه امسال ۱۲۰ هکتار زمین‌های ملی برای اجرای طرح‌ های کشاورزی در مازندران واگذار شد.
کد خبر: ۵۵۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 27 January 2018

به گزارش تابناک : بهرام درخشان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سالروز تاسیس سازمان امور اراضی در ۷ بهمن سال ۱۳۷۵، گفت: واگذاری زمین بمنظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای روستاییان فاقد زمین و دارای زمین کم، رونق طرح‌ های زراعی و باغبانی، ایجاد فرصت‌های مناسب برای فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی افزود: حفاظت و یکپارچگی از زمین‌های ملی،   تثبت مالکیت دولت و  واگذاری زمین‌های ملی به تحصیل کرده‌های بخش کشاورزی و روستاییان کم زمین و بی زمین تاکنون انجام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: این سازمان از افراد فاقد زمین، اما دارای ایده و طرح‌ های اشتغالزا و پرسود حمایت و عرصه منابع طبیعی را  براساس قوانین ملی واگذار می‌کند.

درخشان افزود: ۳۲ هکتار از عرصه منابع طبیعی از آغاز امسال تاکنون به طرح‌های غیرکشاورزی و ۱۵ هکتار نیز به طرح‌های کشاورزی اختصاص یافت.

وی به فعالیت گشت‌های حفاظت از زمین‌های ملی و زارعی در روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان کشاورزی در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری در زمین‌ های کشاورزی و منابع طبیعی با حضور نماینده دادستان اقدام به تخریب بنا و بازگشت زمین به حالت سابق خواهند کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵۶۱ مورد تغییر کاربری در ۱۰ ماه امسال شناسایی شد و زمین به عرصه طبیعی بازگشت.

درخشان به تغییر کاربری زمین‌های فعالان بخش کشاورزی با اجرای ۲۳۱ مورد طرح کشاورزی در این مدت اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در این بخش دیگر تغییر کاربری محسوب نمی‌شود و فقط اجازه از ریس سازمان جهاد کشاورزی و مجوز اداره کل محیط زیست استان برای این افراد صادر می‌شود.

وی یکی از فعالیت‌های مدیریت امور اراضی استان را ثبیت مالکیت دولت و مردم دانست و گفت: در این راستا برای رفع موانع تولید هزار و ۵۴۰ مورد اراضی که با منابع ملی دارای تداخل بوده است شناسایی و از این تعداد ۶۰ مورد رفع تداخل شد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار