معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نقش دولت یازدهم در شکل‌گیری و فعالیت و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: امروزه سازمان‌های مردم‌نهاد، باری سنگین از روی دوش دولت برداشته‌اند.
کد خبر: ۵۶۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶ 01 February 2018

نوذر درستان در سمینار علمی – فرهنگی حمایت از بیماران ام.اس استان خوزستان که امروز (پنجشنبه 12 بهمن‌ماه) در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با اشاره به آمار ارائه شده از تعداد بیماران ام.اس در استان در این سمینار اظهار کرد: با شنیدن این آمار، بسیار متأسف شدم که این بیماری که در دوره‌های گذشته آن را خیلی نشنیدیم و نشناختیم، امروز به این تعداد بیمار مبتلا در خوزستان وجود دارد.

وی بابیان اینکه بیماری ام.اس بیماری خانم‌ها است، افزود دو هزار و 292 بیمار ام.اس در خوزستان شناسایی و ثبت شده‌اند و از مجموع بیماران ام.اس خوزستان نزدیک به 1700 نفر زن هستند. در مجموع بر اساس آمار ارائه شده، 70 هزار بیمار ام.اس در ایران وجود دارد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نقش دولت یازدهم در شکل‌گیری و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تصریح کرد: انجمن بیماران ام.اس خوزستان، سال‌ها است که فعالیت دارد و چنین همایش‌هایی برگزار می‌کند اما حمایتی که امروز از این انجمن صورت می گیرد با گذشته متفاوت است.

درستان عنوان کرد: معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در واقع پل ارتباطی بین سمن‌های حوزه بهداشت و پزشکی با بخش سلامت است. چرا که مثلا در مورد انجمن بیماران ام.اس مواردی نظیر گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی، روان‌درمانی و ... به این دانشگاه برمی‌گردد و بنابراین ارتباط این انجمن‌ها با دانشگاه لازم به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای بیماری‌های خاص گفت: ما توانستیم برای بیماران تالاسمی که با هم ازدواج می‌کنند، اما امکان بچه‌دار شدن آنها وجود ندارد، راهکاری شرعی پیدا کنیم و مجوز گرفتیم تا بتوانند از تخمک اهدایی استفاده کنند. همچنین برای بیماران اوتیسم که قبلا امکان انجام یک عمل ساده برای آنها مشکل بود نیز، در بیمارستان امام(ره) با فراهم شدن امکان بیهوش کردن این بیماران، در حال حاضر عمل‌های جراحی برای بیماران اوتیسم نیز انجام می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باری سنگین از روی دوش دولت برداشتند. این موضوعی است که در دنیا نیز وجود دارد. در هر حال این راه در کشور ما باز شده است و این معاونت قصد دارد که به عنوان یک پل ارتباطی بین حوزه سلامت و سمن‌های این حوزه باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار