بررسی روزنامه های اصفهان در روز چهارشنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.
کد خبر: ۵۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 01 July 2015
 روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.

روزنامه نصف جهان از جان گرفتن دوباره گاوخونی و برگزاری جشن قهرمانی نوشت: رئیس کمیسیون کشاورزی و عمرانی شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: آنچه در چند روز ساماندهي رودخانه ديده مي‌شد، بستر رودخانه‌اي بود كه به دليل تعدد حفاري‌ها تبديل به لانه موش شده بود؛ ‌جالب بود كه چطور دولت به اين افراد برق داده است؟ ‌چطور اين افراد زيرگوش آب منطقه‌اي و شركت ميراب در بستر رودخانه چاه حفر كرده‌اند؟
مجید جابر درگفتگو با ایسنا با بيان اينكه آب به عرصه 64 هزار هكتاري تالاب گاوخوني رسید، اظهار كرد: در حال حضار 2/5 مترمكعب پساب آب به تالاب اختصاص داده شده و قرار است 3/5 متر مكعب پساب ديگر نيز از تصفيه خانه شرق به گاوخوني اختصاص يابد.
وي ادامه داد: كارشناسان معتقد بودند اين آب به تالاب نمي‌رسد و اين موضوع همه را نگران كرده بود اما مردم ورزنه، فعالان بخش كشاورزي و فعالان بخش آب نشان دادند مي‌توان از حداقل‌ها بيشترين استفاده را برد و ثابت كردند اگر مردم در صحنه و ‌توجيه باشند، خودشان از آب مراقبت و ميرآبي مي‌كنند و آن را به مقصد نهايي زمين‌هاي كشاورزي و چه تالاب گاوخوني مي‌رسانند.
رئیس کمیسیون کشاورزی و عمرانی شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به اينكه وضعيت آب استان به گونه‌اي است كه نمي‌توان زمان مشخصي براي تخصيص آب به تالاب مشخص كرد، گفت: استاندار تلاش مي‌كند تا در صورت امكان هفت مترمكعب پساب دائمي به سوي تالاب گاوخوني هدايت شود.
وي اضافه كرد: آنچه در چند روز ساماندهي رودخانه ديده مي‌شد، بستر رودخانه‌اي بود كه به دليل تعدد حفاري‌ها تبديل به لانه موش شده بود؛ ‌كانال كشي و برق كشي‌هايي كه نه در حريم، بلكه در بستر زاینده‌رود انجام شده بود جاي تعجب داشت! ‌جالب بود كه چطور دولت به اين افراد برق داده است؟ ‌چطور اين افراد زيرگوش آب منطقه‌اي و شركت ميراب در بستر رودخانه چاه حفر كرده‌اند؟
رئیس کمیسیون کشاورزی و عمرانی شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بيان اينكه بيش از 500 حلقه چاه در بستر رودخانه نه در حريم آن تخريب شد! افزود:‌ حفاري‌هايي كه در بستر رودخانه انجام شده بود، با دست امکانپذیر نيست و بايد پرسيد چطور شركت ميرآب به عده‌اي اجازه داد كه تأسيسات ببرند تا در بستر رودخانه حفاري كنند؟ در حالي كه ما مردم پايين دست هميشه مي‌ناليديم كه چرا با وجود رهاسازي آب از سد، سهم چنداني به ما نمي‌رسد و حقابه‌اي براي تالاب نمي‌ماند!
رئیس کمیسیون کشاورزی و عمرانی شورای اسلامی شهرستان اصفهان ادامه داد: ‌برداشت غيرمجاز در شهركرد و انتقال آب به ارتفاعات نيز از ديگر مشكلات است و به نظر نمي‌رسد مردم شهركرد توان اين را داشته باشند كه با ميلياردها تومان هزينه در ارتفاعات باغداري و يا فقط براي تفريح تابستان ویلا سازی كنند! دست‌هایی در كار بوده كه امتيازهايي را بگيرد و اقدام به باغداري در زمين‌هاي نامناسب كند و با اين كار يك دشت و يك جلگه مرطوب كه 700 سال طول كشيده تا آماده كشت و كار شود، از بين برود.
جابر با اشاره به اينكه شرايط تالاب به گونه‌اي بود كه مردم به حداقل پساب راضي شدند و خوشحال هستند،‌ اظهار كرد: روز ‌پنج شنبه جشن شكرگزاري در كنار بند شاخ‌كنار در مجاورت يك روستاي سرسبز كه الآن متروكه شده با حضور مديركل محيط زيست برگزار مي‌شود و از تمام مسئولان دعوت مي‌كنيم تا در اين جشن شركت كنند و ببينند وقتي مسئولان بخواهند و مردم در صحنه باشند، حداقل آب به تالاب رسيد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار