رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شاهد افزایش رشد سرطان در استان هستیم که این رشد طبیعی است و در مقایسه با آمار پنج سال گذشته اکنون این آمار به حدود هفت هزار نفر رسیده است، ولی نمی توان آن را سونامی سرطان نامید چرا که سونامی برای خود تعریفی دارد.
کد خبر: ۵۶۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 06 February 2018
 

به گزارش تابناک تبریز از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی در همایش سلامت بانوان با محوریت پیشگیری از سرطان‌های شایع زنان،  با تاکید بر این‌که سونامی سرطان در کشور نداریم، اظهار داشت: با توجه به این‌که دانشگاه علوم پزشکی تبریز مسئول ثبت جمعیت سرطان بوده، بر همین اساس شاهد افزایش رشد سرطان در استان هستیم که این رشد طبیعی است و در مقایسه با آمار پنج سال گذشته اکنون این آمار به حدود هفت هزار نفر رسیده است، ولی نمی‌توان آن را سونامی سرطان نامید چرا که سونامی برای خود تعریفی دارد.

وی با بیان این‌که زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی برای جوابگوی نیازهای آتی جامعه در حال توسعه است، اظهار کرد: انتظار داریم با توسعه‌ این زیرساخت‌ها و تجهیزات بتوانیم امید به بقای انسان‌ها را در جامعه افزایش دهیم، یکی از وظایف وزارت بهداشت و درمان افزایش طول عمر انسان‌هاست که ما از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد افزایش امید به زندگی افراد بوده‌ایم.

صومی با اشاره به این‌که بیماری‌های مزمن معضل قرن حاضر بوده است، افزود: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیردار مزمن که در راس آن‌ها بیماری قلبی و عروقی و تنفسی قرار دارند ، موجب کاهش طول عمر و بهم ریختگی کیفیت زندگی انسان‌ها خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که سلامت زنان جامعه بر سلامت مجموعه خانواده و جامعه تاثیرگذار است، افزود: توجه به سلامت زنان در جامعه باید در اولویت قرار گرفته و حساسیت زیادی نسبت به این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سیستم سلامت علوم پزشکی زمینه جهت مراجعه بانوان به مراکز درمانی فراهم شده است و درصد بالایی از زنان، تمایل زیادی به دریافت خدمات از پزشکان خانم دارند که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود جامعه در تمامی رشته‌ها، پزشکان متخصص زنان جهت ارائه‌ی خدمات به زنان فراهم شده است.

صومی از فعالیت بخش غربالگری سرطان در بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در حال حاضر مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان الزهرا (س) و شهرستان های میانه، مرند، اهر و بناب نیز مستقر شده است و همچنین مرکز سلامت کارکنان در دانشگاه را ایجاد می‌کنیم تا همکاران دانشگاهی همراه خانواده‌ خود در این مراکز پرونده‌ سلامت الکترونیکی تشکیل دهند.

صومی ابراز امیدواری کرد که مرکز سلامت کارکنان دانشگاه تا شهریور ماه سال آتی در اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) ایجاد می شود تا معاینات به صورت دوره ای برای همکاران و خانواده آنها انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار