تابناک: اوج تنش‌های بین استانداری و شهرداری اصفهان را می‌توان به دوران استانداری ذاکراصفهانی در دولت دهم و شهرداری سقائیان‌نژاد دانست به گونه‌ای که طی یک دوره زمانی خبرنگاران رسانه‌های شهرداری دیگر حق حضور در جلسات استانداری را نداشتند.
کد خبر: ۵۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 02 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تعامل مدیریت شهری و مدیریت استان در اصفهان سال هاست که زیر گرد و غبار اختلاف سلیقه ها و منافع حزبی و جناحی مغفول مانده است.

تقریبا در هیچ دوره ای از مدیریت استان و شهر در اصفهان، کمتر استاندار و شهرداری را دیده ایم که رابطه ای به دور از تنش با یکدیگر داشته باشند.

اوج تنش‌های بین استانداری و شهرداری اصفهان را می توان به دوران استانداری ذاکراصفهانی در دولت دهم و شهرداری سقائیان نژاد دانست به گونه ای که اختلاف سلیقه ها بیشتر جنبه تنازع به خود گرفته بود تاجائیکه، طی یک دوره زمانی خبرنگاران رسانه های شهرداری اصفهان دیگر حق حضور در جلسات استانداری را نداشتند.

استاندار وقت اصفهان در آن زمان برخوردهای تندی را با برخی فعالان رسانه‌ای مجموعه شهرداری داشت‌.

روزنامه های اصفهان هم به فراخور حمایت خود از استاندار یا شهردار وقت، به محلی برای رد و بدل کردن پیغام‌های دو طرف تبدیل شده بود.

در دوران استانداری مرتضی بختیاری و شهرداری سقائیان نژاد هم که اوضاع به گونه دیگری بود و به جای اینکه رابطه بین مدیریت استان و شهر، تعاملی باشد به انفعالی بدل شده بود و استاندار وقت در بسیاری از موارد مانند بحث متروی اصفهان نتوانست از اقدامات غیرقانونی شهرداری وقت جلوگیری نماید.

همچنین در فاصله سالهای 76 تا 82 که محمدعلی جوادی شهردار اصفهان بود، سید جعفر موسوی نیز به عنوان استاندار اصفهان از سوی دولت وقت انتخاب شد.

شاید این دوران را بتوان از معدود دوره هایی دانست که تعامل مدیریت استان و شهری با یکدیگر به نقطه تفاهم و همفکری برای پیشبرد امور شهر رسیده بود که شاید بتوان یکی از دلایل اصلی این موضوع را هم جناح دانستن دو فرد مذکور در اصفهان دانست که همین امر سبب شد تا فیتیله بسیاری از بحث‌های سیاسی در اصفهان به جهت همسویی هردو مدیریت، پایین کشیده شود.

در دورانی که زرگرپور به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد، سقائیان نژاد سومین استاندار اصفهان در دوران مدیریتی خود در شهر را می دید.

زرگرپور با وجود اینکه برآمده از دولت اعتدال البته با کمک اصلاح طلبان بود اما رویه ای تعاملی با سقائیان نژاد را در پیش گرفت و طی دوسال همزمانی مدیریت استان و شهر در اصفهان شاهد کمترین تنازع بین دو این دو مدیرکلان بودیم.

در حال حاضر با روی کار آمدن جمالی‌نژاد به عنوان شهردار اصفهان و طی دیداری که استاندار و شهردار اصفهان با یکدیگر داشته‌اند به نظر می‌رسد رویه همفکری برای رساندن اصفهان به جایگاه واقعی خود در بسیاری از حوزه‌ها و خروج شهر و استان از رکود و حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی را شاهد باشیم.

رسول زرگرپور در این دیدار عنوان کرد: استانداری اصفهان به عنوان بخش حاكمیتی استان حمایت لازم را از مدیریت شهری خواهد داشت چرا كه اعتقاد داریم اگر شهری زیبا و موفق داشته باشیم و بتوانیم رضایت مردم را جلب نماییم دولت نیز از این رضایت بهره مند خواهد شد.

وی با بیان اینكه مدیریت استان و مدیریت شهری فرصتی برای منازعات با یكدیگر ندارند، گفت:‌ موضع مدیریت استان در خصوص استیضاح شهردار سابق و انتخاب شهردار جدید كاملا مشخص است و تلاش خواهم كرد كه با حمایت از شهردار جدید فعالیت‌ها را به خوبی به پیش ببریم و شاهد آبادانی بیشتر شهر باشیم.

شهردار اصفهان نیز در این دیدار ضمن تشكر از برخورد اصولی و منطقی استاندار در موضوع انتخاب شهردار و قدردانی از حمایت ایشان به بیان اولویت های خود پرداخت و گفت:‌ مترو اولویت اول و از دغدغه های اصلی مدیریت شهری خواهد بود.

جمالی نژاد با بیان اینكه تعامل با مدیریت استان و دستگاه های اجرایی را در دستور كار خود قرار داده است، اظهارداشت: اعتقاد زیادی به شورا دارم و سعی خواهم كرد كه هماهنگ با شورا حركت كنم.

وی در خصوص انتخاب مدیران گفت: انتخاب مدیران از طیف های مختلف و با توجه به خط مشی و روحیات آنها برای ایجاد بهترین تیم در مدیریت شهری انتخاب خواهند شد.

مهدی جمالی نژاد اضافه كرد: از استاندار اصفهان استدعا دارم كه مدیریت شهری را بخشی از مدیریت استان بداند چرا كه این ارتباط، تعامل، همدلی، همزبانی و رفاقت می تواند برای همه مفید باشد.

شهردار منتخب اصفهان افزود: اینجانب سعی خواهم كرد با مدیریت جهادی و برنامه ریزی صحیح و كار ۲۴ ساعته در جهت آبادانی بیشتر شهر گام بردارم و به موارد سیاسی ورود پیدا نكنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
استاندار محترم اگر قصد تعامل داشتند در بدو ورود جمالى نژاد را از معاون عمرانى بركنار نميكردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
به نظرم نگارنده هیچ اطلاعی از شرایط قبل و حال نداشته اول اینکه بیشترین تعامل را بختیاری با مدیران استان داشتند و بخصوص با دکتر سقاییان و بیشترین تنش را دکتر زرگر با مدیران استان بخصوص با دکتر سقاییان چرا که یکسال قبل درگیری در حدی بود که با وساطت بعضی در وزارت کشور موقتا فروکش کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار