روابط عمومی پزشکی قانونی فارس اعلام کرد که از ابتدای امسال تا پایان آذر، مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قرص برنج 175 برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۶۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 07 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:براساس اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی استان فارس، از ابتدای سال تا انتهای آذرماه، 22 نفر در استان فارس براثر مسمومیت با قرص برنج جان باخته‌اند، حال آنکه آمار جان‌باختگان سال گذشته در فارس 8 نفر بوده است.

در این آمار آمده است که از کل فوت‌شدگان به علت مسمومیت با قرص برنج، 11 نفر مرد و 11 نفر زن بوده‌اند.

آلومینیوم فسفاد، ماده‌ای سمی است که از آن برای ضد عفونی کردن یا آفت‌زدایی از غلات استفاده می‌شود؛ این ماده که به دلیل مصرف در ظروف نگهداری برنج، به نام قرص برنج بین عوام شناخته می‌شود، با نام‌های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) در بازار عرضه می‌شود.

براساس نظرات کارشناسی، این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت عملکردهای سیستم تنفسی و قلب انسان را با اخلال مواجه کرده و فرد را می‌کشد!

نه تنها خوردن بلکه استشمام بوی قرص برنج، فرد را دچار مسمومیت خواهد کرد و اگر سم از بدن به فوریت خارج نشود، بی‌تردید مرگ در انتظار مصدوم خواهد بود.

در گزارش‌ها علت مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج را مصرف اشتباهی همراه با برنج، مصرف قرص‌های قلابی توهم‌زا که دارای ترکیبات این قرص است و اقدام به خودکشی ذکر می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار