معاون امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: مازندران در بین 19 محصول تولیدی کشور، رتبه نخست تولید گل‌ و گیاه را دارد که عمدتاً در غرب این استان پرورش داده می‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 12 February 2018

به گزارش تابناک : حسن خیریان‌پور جمعه‌شب در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه جشنواره ملی ارکیده که در باغ گیاه‌شناسی این شهرستان برپا شد با اشاره به ظرفیت‌های مختلف مازندران در بخش‌های گل و گیاه، اظهارکرد: استان مازندران در بین 19 محصول تولیدی کشور، رتبه نخست تولید گل‌ و گیاه را دارد که عمدتاً در غرب این استان پرورش داده می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران افزود: مازندران در تولید گل و گیاه درختچه‌ای و زینتی رتبه اول کشور را داریم و در بخش تولیدات گل شاخه بریده در رتبه سوم قرار دارد.
وی تصریح کرد: در کنار فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی که مورد توجه استاندار مازندران نیز قرار دارد و حتی در این راستا هیأت‌‌ها و سفیران کشورهای خارجی به مازندران سفر کرده‌اند و از نزدیک ظرفیت‌های این استان در تولیدات محصولات مختلف به ویژه گل و گیاه را ببینند و زمینه صادرات غیرنفتی بیش از پیش برای مازندران مهیا شود.
این مسؤول تأکیدکرد: برای توسعه صادرات غیرنفتی از استان مازندران باید تولیدات گل و گیاه را گسترش دهیم و به ویژه در بخش گل‌های شاخه بریده تلاش‌های بهتری صورت گیرد که قطعاً برگزاری چنین جشنواره و نمایشگاهی می‌تواند در جهت شناساندن تولیدات در گل و گیاه استان مازندران برای مصارف داخلی و گسترش صادرات مؤثر واقع شود.
خیریان‌پور عنوان‌کرد: ایجاد فضای نمایشگاهی دائمی در استان مازندران از خواسته‌های اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه و پایانه صادراتی این محصولات است که باید اقداماتی صورت گیرد.
وی بیان کرد: در زمینه تأمین نقدینگی بازار گل و گیاه در راستای رفع مشکلات آنها به منظور تقویت صادرات غیرنفتی از مازندران است که مورد توجه ما قرار دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در تابستان گذشته غرفه نمایشگاهی تولیدات گل و گیاه مازندران در «ولگاگراد» روسیه برپا شد که استقبال بسیار خوبی از آن شد. وی ابرازکرد: تسهیلات متعددی در قالب بسته‌های حمایتی رونق و تولید به ارزش 750 میلیارد تومان داریم که از طریق جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در حال اقدام است و 130 میلیارد تومان دیگر هم از محل بند «د» تبصره 16 قانون بودجه تحت عنوان خوداشتغالی و مشاغل خانگی که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استفاده خواهد شد.
خیریان‌پور ادامه داد: 165 میلیارد تومان تسهیلات نیز در قالب اشتغال روستایی به تازگی ابلاغ شد که مرحله نخست آن در حال انجام است و یک بخش آن مربوط به بخش کشاورزی است و قطعاً تولیدات گل و گیاه را در بر خواهد گرفت. وی با اشاره به اینکه امسال کل صادرات مازندران 450 میلیون دلار بوده است، درباره صادرات گل و گیاه در برنامه ششم برای استان مازندران، گفت: صادرات گل و گیاه یک ظرفیت بسیار مهم برای استان ما است و شخص استاندار نیز در هدف‌گذاری برنامه ششم مازندران بر افزایش 3 میلیارد دلار صادرات تأکید کرد.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار