در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر رشت؛
تابناک / بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر رشت با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط قاری بین‌المللی برادر ساعد اصلانی و پخش سرود ملی در عمارت مرکزی شورای شهر رشت آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ 13 February 2018

تابناک / بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر رشت با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط قاری بین‌المللی برادر ساعد اصلانی و پخش سرود ملی در عمارت مرکزی شورای شهر رشت آغاز شد.

17:34؛ فاطمه شیرزاد به‌عنوان منشی جلسه فرازی از وصیت‌نامه شهید بزرگی را قرائت نمود.

17:37؛ امیرحسین علوی رئیس جلسه با عرض خسته نباشید به همکاران خود در شهرداری و مردم شریف رشت، گفت: مردم ما پاسخ خوبی به یاوه‌گویی‌های خارجی دادند.

وی با بیان اینکه به همکاران در کمیسیون های شورا خسته نباشید عرض میکنم، گفت: طی هفته ای که گذشت تجربه خوبی در خصوص ایجاد میز خدمت در مسجد یکی از محلات به وجود آمد و توانستیم با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شویم.

علوی ادامه داد: شاید اگر بگویند در یکی از خیابان‌های اصلی شهر فاضلاب در خیابان هدایت می‌شود تعجب کنیم اما در همین میز خدمت این موضوع را مشاهده نمودیم. موضوعی که به تنهایی توسط شهرداری حل نمی‌شد و نیاز به کمک آب منطقه‌ای بود.

رئیس شورا ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهر ما، مشکل ناوگان حمل‌ونقل عمومی بخصوص تاکسی‌های شهر رشت است و باید د این خصوص برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد تا مشکلات این عزیزان حل شود.

وی با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، افزود: اینکه فردی کارتی در دست بگیرد و در خیابان از افراد ثبت‌نام کند و بابت آن ثبت‌نام پورسانت دریافت کند، بیشتر شبیه به شرکت‌های هرمی است و باید شورا و شهرداری در خصوص آن ورود کنند.

17:48؛ شیرزاد به عنوان منشی جلسه ناطقین جلسه را معرفی کرد.

در این جلسه حامد عبدالهی و جلال الدین محمد شکریه غایب بودند.

17:51؛ رضا رسولی عضو شورای شهر رشت به عنوان ناطق اول شورا گفت: به عنوان رئیس کمیسیون عمران شورا از این به بعد طرح‌هایی را تهیه خواهم کرد که مربوط به کمیسیون بنده باشد تا در کمیسیون تخصصی بررسی شود.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات ما در سطح شهر، موضوع دست‌فروشی است و تنها کاری که امروز می‌توانیم انجام دهیم خرید زمینی برای اختصاص دادن به دست‌فروشان است. اما با توجه به هزینه سنگین مالی بهتر آن است که در خصوص استفاده از پارکینگی که در اختیار سازمان زندان‌ها است مورداستفاده قرار گیرد.

18:04؛ شیرزاد به عنوان ناطق دوم شورا، گفت: در خصوص بحث ناوگان حمل‌ونقل شهری، جلسات بسیار خوبی در کمیسیون‌های مربوطه صورت گرفته است و امیدوار هستیم که با افتتاحیه مرکز کنترل ترافیک شهر رشت بتوانیم مدیریت خوبی در این حوزه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک شهروند از مهندس حاجی پور می‌خواهم که پیگیر موضوع نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشند.

اسماعیل حاجی پور در توضیحاتی در خصوص حوزه ترافیک، گفت: مرکز کنترل آماده است اما با توجه به فوت والده سرهنگ محمدی برنامه افتتاحیه احتمالاً برای شنبه خواهد بود.

18:09؛ حاجی پور ادامه داد: راننده تاکسی امروز توان آن را ندارد که به او بگوییم با بیست درصد سود، بیاید و ماشین خود را عوض کند. ما امروز می‌بایست با بهترین خدمات برای رانندگان تاکسی بهترین ناوگان حمل‌ونقل را برای شهروندان ایجاد نماییم.

18:15؛ احمد رمضانپور نرگسی به عنوان ناطق سوم، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی عزم و بصیرت بزرگی را بع خرج دادند. قطعا عظمت این راهپیمایی پاسخی دندان شکن به آنانی بود که قصد دست درازی به این سرزمین را داشتند.

وی افزود: طی چند ماهی که وارد شورا شده‌ام تاکنون ندیده‌ام که کسی از طرح تفصیلی منطقه یک، دو و سه ارائه‌شده رضایت داشته باشد. این طرح نمی‌تواند کشتی طوفان‌زده مدیریت شهری ما را به سرانجام برساند. صدای اعتراض شهروندان به گوش بنده رسیده است.

18:20؛ رمضانپور ادامه داد: طرح تفصیلی امروز در جهان از دورافتاده است و طرح‌های جدید مطرح می‌شود. زمانی که در شهری که قرار است سرمایه‌گذار ورود کند نمی‌توان با این حجم از موانع روبرو باشد. همانند آنکه سرمایه‌گذاری وارد شهر شود اما به خاطر موانع در مناطق مختلف شهر سرمایه‌گذاری نکرده و از شهر برود.

18:21؛ شورا وارد دستور جلسه شد.

مصوبات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در خصوص نام‌گذاری معابر در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت.

طرح های مطرح شده با نظر اعضای شورا مورد تصویب قرار گرفت.

دستور دوم جلسه با عنوان طرح ایجاد خانه مشروطه در صحن شورا مطرح شد.

18:46؛ شفقت حسابرس شهرداری برای تشریح تفریغ بودجه سال های 90 و 91 در صحن شورا حاضر شد.

شفقت مسئول حسابرسی شهرداری تصریح کرد: مسئول گم شدن اسناد، شورا نبوده و مسئول پاسخگویی ذی حساب وقت است. شورای شهر اصفهان در سال های اخیر تنها یکبار گزارش حسابرسی را نپذیرفته است.

وی ادامه داد: در درجه بندی شهرداری ها مصوب نشدن تفریغ بودجه نمره را کاهش می دهد بر همین اساس می توان تفریغ بودجه را مشروط پذیرفت و درواقع شورا تفریغ را می پذیرد اما مسئولیت را به ذی حسابان وقت شهرداری می سپارد.

19:59؛ حاجی پور، رمضانپور و زاهد بر پیشنهاد دوم تاکید کردند.

20:00؛ علوی با بیان اینکه برخوردهای جدی با این اتفاقات رخ داده است، گفت: تا طرح سوال و استیضاح رفتیم اما پاسخی که مد نظر بود دریافت نکردیم. اگر شهرداری مکلف باشد گزارش منظم ارائه دهد چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد.

گزارش تفریغ ۹۰ و ۹۱ به رای گذاشته شد و به صورت مشروط تایید شد.

شفقت در خصوص تفریغ های بودجه 92 و 93 و 94 نیز گزارش‌های مربوطه را ارائه داد.

20:15؛ ختم جلسه از طرف ریاست شورا اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار