با وجود همه اعتراض ها؛ اصفهان با ویژه برنامه افطار/
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.
کد خبر: ۵۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 04 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.

http://www.isfahanziba.ir/sites/default/files/styles/newspaper_original/public/newspaper/1394/04/13/image/1.jpg?itok=JT9U831_

روزنامه اصفهان زیبا در گزارشی نوشت:اصفهان سال گذشته با جذب 5میلیارد تومان کمک مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد. استاندار اصفهان در مراسم گلریزان رمضان سال جاری که به همت ستاد دیه استان برپا شده بود، ضمن بیان این مطلب گفت: سال گذشته اصفهان توانست با آزادی715 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد، رتبه دوم کشوری را از آن خود کند. زرگرپور با بیان اینکه ستاد دیه استان طی 13سال گذشته7هزار زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کرده است، افزود: در سطح استان بیش از600خیریه تخصصی فعال است که اصفهان نیز از این جهت رتبه نخست کشوری را دارد. نماینده عالی دولت در اصفهان با اشاره به این موضوع که جرم یکی مشکلات اساسی جوامع بشری است، اظهارداشت: جرم نه تنها به طور مستقیم به جوامع بشری آسیب می زند، بلکه به صورت غیر مستقیم جامعه را نیز متاثر خواهد کرد. وی با بیان اینکه جامعه برای حفظ امنیت نیازمند زندان است، درباره تفاوت زندان در جامعه اسلامی با سایر جوامع گفت: زندان در جامعه اسلامی باید به دانشگاه تبدیل شده و مجرمان را اصلاح کند که نتیجه این امر کاهش ورودی زندان، آشنایی با آموزه های دینی و حفظ قرآن است. زرگرپور ادامه داد: زندانی شدن به دلایل مالی، بدهکاری و سایر جرایم غیر عمد آثاری سوء برای مددجویان و جامعه خواهد داشت که مشکلات روحی از جمله این آسیب هاست. وی تسریع در آزادی زندانیان غیر عمد را برای کاهش تاثیرات سوء اجتماعی مهم دانست و اظهارداشت: ستاد دیه اصفهان با هدف کمک به خانواده زندانیان در عرصه زندانیان اسلامی بنا شد که ستاد اصفهان در این امر در کشور پیشتاز بوده است.

کاهش زندانیان دیه رانندگی

رییس ستاد دیه کشور، میهمان ویژه مراسم گلریزان اصفهان بود. جولایی با اشاره به تصویب قانون اجبار بیمه شخص ثالث در سال78 گفت: در سال 82 ، 50 هزارراننده برای دیه شخص ثالث در زندان بودند. وی ادامه داد: در زمان یاد شده روزانه حدود60 راننده ورودی زندان های کشور بود که در صورت عدم تدبیر لازم در حال حاضر تعداد رانندگان زندانی به 200هزار نفر می رسید. رییس ستاد دیه کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد فرهنگ صلح و سازش در کشور، اظهارداشت: ستاد دیه سال هاست که این فرهنگ را در کشور آسیب شناسی و اجرا کرده است که همین مساله باعث شد تا از تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در کشور کاسته شود. جولایی با بیان اینکه تصویب قانون اجبار بیمه شخص ثالث توانست از ورودی رانندگان زندانی بکاهد، ادامه داد: در حال حاضر 8 هزارو 100زندانی غیرعمد با 650میلیارد تومان بدهی چشم انتطار کمک خیرین هستند. وی افزود: در سال های گدشته مبلغ دیه حدود250هزار تومان بود، ولی در سال جاری دیه مرد165میلیون و در ماه های حرام220میلیون تومان تعیین شده است و این در حالی است که در حوادث کارگاهی و رانندگی که منجر به ضربه مغزی، آسیب نخاع و یا قطع عضو می شود، در مواردی پزشکی قانونی مبلغ 5یا4دیه را تعیین می کند که رقم میلیاردی می شود. جولایی افزود: در طول 25سالی که از تاسیس ستاد دیه کشور گذشته است، 90هزارنفر آزاد شده اند.

800زندانی اصفهانی در انتظار کمک

رییس کل دادگستری استان، دیگر سخنران این جشن، از بدهی 60میلیاردی 800زندانی جرایم غیرعمد استان خبر داد و گفت: شوراهای حل اختلاف و مددکاران در زندان ها سعی دارند تا بخشی از این جرایم کاسته شود. خسروی وفا با اشاره به آزادی715زندانی در سال گدشته در اصفهان، اظهار داشت: سال گذشته 5.5 میلیارد تومان توسط خیران جمع آوری شد که شاکیان نیز 20میلیارد تومان را بخشیدند. وی ادامه داد: در هفته گدشته مراسم گلریزانی به همت فولاد مبارکه برگزار و 3میلیارد و 120میلیون تومان جمع آوری شد.

جمع آوری4میلیارد و120میلیون ریال

گفتنی است؛ در این مراسم تابلویی توسط داریوش ارجمند، بازیگر و هنرمند ایرانی به مزایده گذاشته شد که به مبلغ 25میلیون تومان به نفع زندانیان جرایم غیر عمد به فروش رسید و فرد خیری که آن را خریداری کرده بود، تابلو را به مادر شهید خرازی که در جلسه حضور داشت اهدا کرد. همچنین در این مراسم مبلغ20میلیون تومان توسط رییس ستاد دیه کشور و3میلیون تومان توسط استاندار اصفهان اهدا شد.گفتنی است؛ 4میلیارد و120میلیون ریال در این مراسم جمع آوری شد.

صفحه نخست سایر روزنامه های اصفهان

http://www.zayanderoud.com/PaperPhotos/1394/4/13/1/1.jpg

http://www.esfahanemrooz.ir/pdf/pic/2424-L-1.jpg

http://www.nesfejahan.net/cms4/upload/photo/p1/1.jpg


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار