فرماندار دره شهر گفت: با توجه به رواج و رونق روز افزون ق کاشت گل راه اندازی بازار گل و گیاه در این شهرستان به عنوان بک ضرورت پیگیری می شود.
کد خبر: ۵۷۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 26 February 2018

به گزارش  تابناک ایلام ؛ فرماندار دره شهر دارای ظرفیت های بی شماری در بخش کشاورزی است که یکی از ظرفیت ها کشت گل نرگس است که هم اکنون کشت ان باعث اشتغالزایی در شهرستان شده است.


شفیع زاده اظهار داشت: با توجه به سطح زیرکشت 230 هکتاری گل نرگس شهرستان پیشنهاد و برنامه این است که در سال های آتی بازار گل و گیاه شهرستان راه اندازی تا مشکلات پس از برداشت نرگس کاران برطرف شود.


وی افزود: توسعه کشت گل نرگس در شهرستان علاوه بر اینکه از نظر درآمدی برای کشاورزان به صرفه است، باعث می شود این شهرستان به عنوان قطب تولید این گل شناخته شود.


فرماندار شهرستان دره شهر افزود: سلانه هفت میلیون شاخه گل نرگس در شهرستان تولید می شود و هم اکنون باعث اشتغالزایی بیش از 600 نفر از مردم شهرستان شده است.


سالانه بیش از 30 هزار گندم، یک هزار و 200 تن ذرت، 550 تن ماش، پنج هزار تن طالبی، 80 هزار تن خیار و .. به ارزش بیش از 2 هزار میلیارد ریال از 40 هزار هکتار مزارع شهرستان دره شهر برداشت می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار