روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،همزمان با روز حمایت از مصرف‌کنندگان؛نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با عنوان «خلاقیت تا کارآفرینی» گشایش یافت.
کد خبر: ۵۷۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 01 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از گشایش نمایشگاه استانی «خلاقیت تا کارآفرینی» مجموعه‌ای از دست‌سازه‌های اعضای کودک و نوجوان همزمان با نهم اسفند، ‌روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان خبر داد و گفت: در آیین گشایش این نمایشگاه که حاصل تلاش و ابتکار بیش از 450 عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در قالب کاردستی است، علاوه بر اعضا، مربیان، کارشناسان فرهنگی و هنری، 30 دانش‌آموز دختر عضو طرح کانون‌مدرسه، مسعود سیادتی رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران کل و مسئولین دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند.
توجه به کودکان مناطق آسیب‌پذیر
رئیس شورای شهر سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضا و مربیان کانون پرورش فکری و قدردانی از زحمات مدیرکل این مجموعه، خواستار توجه بیشتر به کودکان مناطق محروم و آسیب‌پذیر شهرستان سمنان ازجمله مسکن مهر شد.
سیادتی همچنین بر ظرفیت‌های و قابلیت‌های کانون پرورش فکری تأکید و خاطرنشان کرد: مسئولین شایسته است تا از توانمندی‌های مربیان کانون پرورش فکری در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی بهره برده و در نهادینه کردن هویت ملی و تقویت باورها به نسل جدید، از هیچ کوششی دریغ نکنند.
در ادامه از ترانه رهبر عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان که در مسابقه بین‌المللی نقاشی هنگ‌کنگ با موضوع «محیط زیست» مؤفق به کسب رتبه شد، با اهدای لوح و جایزه‌ای تجلیل شد.
تحقق شعار سال به پشتوانه‌ی فعالیت کاردستی در کانون پرورش فکری
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و به پشتوانه‌ی فعالیت کاردستی و صنایع دستی بومی‌محلی هر منطقه و با تکیه بر تلاش و پشتیبانی مربیان و کارشناسان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار روستایی، سیار شهری و پستی در جهت تقویت ایده‌پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی گام‌هایی مؤثر،تبیین و اجرا شد.
جمال در ادامه، پرورش روحیه و تفکر کارآفرینی در کودکان و نوجوانان، تقویت روحیه نوآوری، شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های اعضا، حفظ و اشاعه‌ی کاردستی‌ها و صنایع دستی بومی و محلی را از اهداف این رویداد فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: اعضای کودک و نوجوان با بهره‌گیری از ابتکار، خلاقیت و نوآوری، بیش از 1100 اثر با استفاده از دور ریختنی‌هایی مانند صدف، چوب، فلز، پارچه، چرم، کاموا، نخ، حصیر، سنگ و... خلق کردند که از این تعداد، 230 اثر برتر به بخش نمایشگاهی راه یافت.
وی با بیان اینکه کارآفرینی فرآیند یا مفهومی است که در طی آن فرد کارآفرین با ایده‌های نو، خلاق و شناسایی ظرفیت‌های جدید با روش‌ها و ابزار به خلق محصولی نو مبادرت می‌ورزد، بیان داشت: مربیان کانون پرورش فکری تنها به‌عنوان هدایت‌کننده، کار کودکان و نوجوانان را جهت داده و قوه اختیار، ایده‌پردازی، ایده‌یابی، فرصت انتخاب و حس کنجکاوی آنها را تقویت کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان تصریح کرد: اعضای کودک و نوجوان که طی این فراخوان، با دست، فکر، ذوق هنری و سلیقه‌، طرح‌های مورد علاقه خود را به مرحله اجرا درآوردند، در این نمایشگاه ضمن بازاریابی برای کالاهای خود، کسب مهارت کارآفرینی و درآمد را تجربه می‌کنند.
گفتنی است؛ تلاوت قرآن، دکلمه‌خوانی عضو کودک، برپایی کارگاه نقاشی، نوشتن خلاق، کاردستی و عروسک‌سازی، اهدای جایزه از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان و...، بخشی از برنامه‌های این آیین بود.
نمایشگاه «خلاقیت تا کارآفرینی» به مدت یک‌هفته در مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان واقع در ابتدای بلوار هلال احمر، جنب بوستان کودک دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه صبح‌ها ساعت 9 تا 12 و عصرها ساعت 14 تا 17 از این نمایشگاه بازدید کنند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار