کارگروه اشتغال استان یزد امروز تشکیل جلسه داد و در پایان این جلسه، ۵۲ طرح روستایی با اشتغالزایی برای ۲۱۵ نفر به تصویب رسید.
کد خبر: ۵۷۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 02 March 2018

در این جلسه که ظهر امروز برگزار شد، ۵۲ طرح روستایی با اشتغالزایی برای ۲۱۵ نفر با اعتباری بالغبر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به تصویب رسید.

همچنین در حوزه اشتغال فراگیر نیز ۲۴ طرح با ایجاد اشتغال برای ۲۴۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این جلسه با تشریح طرح های اشتغال فراگیر و روستایی و خانگی اظهار داشت: در حوزه اشتغال فراگیر ۲۷۶ میلیارد تومان سهم استان یزد بوده اما تاکنون بانک عامل موفق به دریافت سهمیه خود نشده است.

محمدحسین ریاحی با بیان اینکه در حوزه مشاغل روستایی، فراگیر و خانگی اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار استان یزد قرارگرفته است، افزود: تاکنون هزار و ۲۰۰ عنوان طرح در قالب‌های فراگیر، روستایی و مشاغل خانگی مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه طرح های روستایی در اولویت قرار دارند، عنوان کرد: تعهد اشتغال استان یزد در این حوزه ۱۸ هزار و ۵۰۰ شغل بوده که تاکنون برای ایجاد ۱۴ هزار شغل برنامه ریزی اشتغال قطعی صورت گرفته است.

ریاحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد استان های مهاجرپذیر کشور است و این امر در بسیاری امور از جمله اشتغال و افزایش نرخ بیکاری اثرگذار بوده است،‌ افزود: یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتاعی یادآور شد: استان‌های تهران و البرز در رتبه های اول و دوم به لحاظ مهاجرپذیری قرار دارند و یزد با پذیرش ۶۲ هزار و ۲۶۰ نفر، در رتبه سوم قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار