کد خبر: ۵۸۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 23 March 2018

تابناک / مهمترین اخبار صندوق بازنشستگی کشوری در 6 ماهه نخست سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.


را‌ه‌اندازی شماره ۲۵۰۰ برای پاسخگویی به بازنشستگان کشور

بهروز انتظاری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری، در سوم آبان ماه سال 96 از راه‌اندازی شماره تماس ۲۵۰۰ برای پاسخگویی به بازنشستگان کشوری در مرکز ارتباط با مشترکان این صندوق از ابتدای مهر ۹۶ خبر داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه پیش از این نیز شماره تماس ۸۵۲۳ در مرکز پاسخگویی تلفنی صندوق بازنشستگی کشوری راه اندازی شده بود، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای نظرات، پیشنهادات و انتقادات بازنشستگان پیرامون مسائل مختلف بازنشستگی و نیاز به پاسخگویی سریع، دقیق و جامع و همچنین به منظور جلوگیری از تردد و حضور این افراد برای طرح سوالات خود در محل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری، شماره ۲۵۰۰ نیز از ابتدای مهرماه راه اندازی شده است تا در روزهای غیر تعطیل آماده پاسخگویی به بازنشستگان ارجمند کشوری باشد.

وی ادامه داد: بازنشستگان کشوری برای دریافت پاسخ سوالات خود، از ۸ صبح تا ۱۷ عصر، در تهران بدون کد و در شهرستان ها با شماره گیری کد ۰۲۱ می توانند با سامانه پاسخگویی از طریق شماره تماس های ۲۵۰۰ و ۸۵۲۳ ارتباط برقرار کنند.
22 درصد بازنشستگان کشوری تهرانی هستند

براساس گزارش آماری فصل بهار صندوق بازنشستگی کشوری که در بیست و هفتم آبان ماه اعلام شد، استان تهران با ۲۹۶ هزار و ۶۰۷ نفر بازنشسته ۲۲،۳ درصد از حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را به خود اختصاص داده است.

پس از استان تهران با ۲۹۶ هزار و ۶۰۷ نفر که جایگاه نخست بیشترین حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را به خود اختصاص داده است، استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، آذربایجان شرقی، گیلان خوزستان و کرمان قرار گرفته اند.

همچنین استان خراسان شمالی با ۹ هزار و ۴۶۴ نفر کمترین تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را دارد.

براساس گزارش فوق، تعداد کل افراد تحت پوشش این صندوق تا پایان خرداد ۹۶ یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۸۸۷ نفر است که شامل یک میلیون و ۷۷ هزار و ۴۷ نفر معادل ۸۱.۱ درصد بازنشسته، ۲۳۷ هزار و ۲۶۷ نفر معادل ۱۷.۹ درصد بازنشستگان و شاغلان متوفی و ۱۲ هزار و ۵۷۳ نفر نزدیک به یک درصد نیز از کارافتادگان هستند.
افزایش حقوق بازنشستگان در سال 97

هفتم آذر ماه سال 96 بود که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی در سال آینده به سقف حداقل ۲ میلیون تومان سخن گفت.

ربیعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سال‌های گذشته سیاست افزایش حقوق بازنشستگان را دنبال کرده است و تاکنون حقوق بیش از ۳ هزار نفر از بازنشستگان به صورت پلکانی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تاکید رئیس جمهور، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کرده است و اگر بودجه تعیین شده کفاف بدهد این اعتبار را افزایش خواهیم داد.
تخصیص اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری

امسال برای پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که این میزان در سال ۹۵، ۷۵۰ میلیارد تومان بود.

بنابراین گزارش، طی روزهای اخیر، مرحله ششم وام ضروری چهار میلیون تومانی بازنشستگان کشوری به حساب ۲۵ هزار بازنشسته کشوری متقاضی واریز شد.

به این ترتیب با پرداخت مرحله ششم وام ضروری، تاکنون ۱۵۰ هزار بازنشسته کشوری وام خود را دریافت کردند و ۱۵۰ هزار بازنشسته باقیمانده نیز در شش مرحله، سال آینده وام خود را دریافت می کنند.

امسال برای پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که این میزان در سال ۹۵، ۷۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ نیز ۵۰۰ میلیارد تومان بود.
پروژه «تورهای اقامتی» برای بازنشستگان کشوری به زودی اجرا می شود

بیست و سوم بهمن ماه سال 96 بود که عباس رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از برگزاری تورهای اقامتی ارزان قیمت ویژه بازنشستگان کشوری خبر داد.

وی همچنین اظهار کرد: برگزاری سفرهای سیاحتی-زیارتی ارزان برای بازنشستگان و در اختیار گذاشتن تسهیلات به این افراد، یکی از سیاست‌های مهمی است که صندوق بازنشستگی کشوری آن را دنبال می‌کند.

رشیدی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌ای تحت عنوان «تورهای اقامتی» ویژه بازنشستگان کشوری، خارج از بحث سفرهای سیاحتی-زیارتی، در دست بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
مشکل صندوق بازنشستگی عدم تعادل منابع و مصارف است

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ورزش بازنشستگان استان تهران که پانزدهم بهمن ماه سال 96 برگزار شد، اظهار کرد: امروز مفتخریم که صندوق بازنشستگی گنجینه‌ای از سرمایه‌های انسانی را در اختیار دارد.

وی افزود:شما بازنشستگان نشان دادید که نشاط و ورزش سن و سال نمی‌شناسد. تنها اراده و همت می‌خواهد و با الهام از فرمایشات جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ،ورزش برای جوان امری لازم و برای پیشکسوتان و افراد مسن امری واجب است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تحولی بزرگ در راه است و قرار است تغییر ماهیت بدهیم چرا که یکی از مشکلات صندوق بازنشستگی عدم تعادل منابع و مصارف است.
بازنشستگان تهرانی صاحب خانه امید می‌شوند

سیزدهم بهمن ماه سال جاری بود که عباس رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، از انجام رایزنی با شهرداری تهران و سایر دستگاه ها برای ایجاد خانه امید ویژه بازنشستگان تهرانی خبر داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی کلانشهر تهران، یک خانه امید به تنهایی نمی تواند جوابگوی نیاز بازنشستگان این استان باشد.

رشیدی اضافه کرد: قریب به 300 هزار نفر از بازنشستگان در استان تهران ساکن هستند و صندوق بازنشستگی کشوری برای این افراد برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی خاصی را در نظر گرفته است و به همین منظور رایزنی هایی با شهرداری انجام داده است.
اولویت همسان سازی با حقوق‌های زیر 2 میلیون تومان است

اکبر شیرمحمدی مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری در هفدهم دی ماه سال 96 گفت: اولویت همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 97 با بازنشستگانی است که حقوق آن‌ها زیر 2 میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: سال گذشته مسئله همسان سازی حقوق بازنشستگانی که حقوق آن ها تا سقف 2 میلیون تومان است مطرح و تا حدودی هم اجرایی شد و مقرر شده است تا این افزایش به مرور در طول برنامه ششم توسعه نهایی شود.

شیرمحمدی افزود: نزدیک به 90 درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی حقوقی کمتر از 2 میلیون تومان دریافت می‌کنند، به همین دلیل اگر قرار بر افزایش حقوق در بخش همسان سازی حقوق بازنشستگان باشد، اولویت با این بازنشستگان خواهد بود.
صدور 300 هزار کارت منزلت اجتماعی برای بازنشستگان

عباس رشیدی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری بیستم دی ماه سال 96 از صدور 300 هزار کارت منزلت اجتماعی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی خبر داد.

رشیدی گفت: از سال گذشته ثبت نام و واگذاری کارت منزلت بازنشستگان شروع شده است و تاکنون بیش از 300 هزار بازنشسته کارت را دریافت کرده اند و کارت منزلت اجتماعی بازنشستگان به منزله کارت شناسایی و هویتی افراد بازنشسته به شمار می رود.

وی ادامه داد: کار ثبت نام و واگذاری "کارت منزلت بازنشستگان" در دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور انجام می شود.
نگاه ویژه صندوق بازنشستگی به توسعه صنعت گردشگری استان کرمانشاه

عباس رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، سی ام دی ماه سال 96 ، از تسهیلات ویژه برگزاری تورهای گردشگری در استان کرمانشاه خبر داد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر یک میلیون و سیصد و شصت و سه هزار نفر از بازنشستگان سراسر کشور، حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری هستند که 299 هزار نفر از این اعضا در استان تهران زندگی می کنند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از تسهیلات ویژه برگزاری تورهای گردشگری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با شرایط فعلی استان کرمانشاه، در صدد هستیم تا از ظرفیت های موجود گردشگری در این استان، برای سفرهای داخلی بازنشستگان بهره ببریم و البته نگاه ویژه ای به این مسئله داریم.
خط و نشان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی برای مبارزه با هرگونه فساد

چهارم بهمن ماه سال 96 جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد ساختار ضد فساد را در سیستم این مجموعه سخن گفت و برای برخورد با هر نوع فسادی در صندوق بازنشستگی خبر داد.

وی با اشاره به حضور در هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در سال‌های گذشته از مشکلات بازنشستگان اطلاع کافی دارم، اظهار کرد: صندوق برای شما بازنشستگان است و ما کارگزار شما هستیم. ما با هم باید مشکلات را به هر نحو ممکن حل کنیم.
حضور بیش از ۶ هزار بازنشسته در جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری

عباس رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در دهم بهمن ماه سال 96 گفت: جشنواره ورزشی بازنشستگان با حضور بیش از ۶ هزار نفر، در ۳۱ استان کشور آغاز به کار کرد.

رشیدی در این مراسم گفت: این مسابقات به عنوان مسابقه مقدماتی استان‌ها به حساب می‌آید و بازنشستگان از یکم تا 22 دی ماه برای ثبت‌نام مهلت داشتند.

وی اضافه کرد: بیش از ۶ هزار نفر از بازنشستگان کشوری در مرحله ثبت نام مسابقات ورزشی ویژه بازنشستگان ثبت نام کردند.
حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از 32 هزار بیمار خاص

طبق آمار سالنامه آماری ۱۳۹۵صندوق بازنشستگی کشوری که دومین سالنامه آماری صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون است، استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، گیلان و مازندران بیشترین بیماران خاص را به خود اختصاص داده اند که این بیماران به صورت ویژه تحت پوشش صندوق قرار دارند.

براساس آمار، در حال حاضر، ۳۲ هزار و ۱۰۴ بازنشسته کشوری و افراد تحت تکفل آن‌ها که مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج هستند، در ۳۱ استان کشور تحت حمایت درمانی صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند به نحوی که بخش قابل توجهی از هزینه های درمانی این افراد از سوی صندوق پرداخت می شود و صندوق بازنشستگی کشوری از ۳۲ هزار بازنشسته کشوری که به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مبتلا هستند، حمایت می کند.
نامه مهم ربیعی به جهانگیری در مورد بازنشستگی زودهنگام روستائیان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای در سیزدهم اسفند ماه سال 96 به معاون اول رئیس جمهور در خصوص بازنشستگی زودهنگام روستائیان هشدار داد و تصویب این موضوع در شورای نگهبان را یک بحران فاجعه بار خواند.

در نامه علی ربیعی به اسحاق جهانگیری با اشاره به بند الحاقی 2 به تبصره 7 لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در مجلس شورای اسلامی آمده است: این مصوبه دارای بار مالی و بدون تعیین منابع مالی لازم برای دولت است که به این ترتیب یا منابع آن باید از بودجه عمومی تامین شود که این امر مغایر با اصل 75 قانون اساسی است و یا باید از منابع سایر بیمه‌شدگان برداشت و به مصرف غیر برسد که موجب اضرار به غیر و خلاف اصل 40 و بند 5 اصل 43 قانون اساسی و نیز خلاف حق الناس و شرع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار