رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:در سال ۹۶ بیش از یازده هزار مورد پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۵۸۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 08 April 2018

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه.

به گزارشتابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر علیرضا حیدری با اشاره به عملکرد سال ۹۶ حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان، اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع نزدیک ۲۱.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی در سطح استان کرمانشاه داشتیم.

وی ادامه داد: از این میزان جوجه ریزی تعداد شش میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه، تولید مزارع مرغ مادر استان بوده که مابقی آن از استان‌های دیگر وارد استان شده است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه میزان واکسنی که برای جوجه‌ها و طیور استان در سال گذشته مصرف شده را نیز بیش از ۱۷۸ میلیون دز اعلام کرد.

به گفته این مسئول، در سال گذشته از جوجه‌های تولید شده در استان ۲۵۷۰ مورد نمونه خون، ۸۵۲۳ مورد آزمایش سرولوژی آنفلوآنزا، ۲۹۳۵ مورد نمونه بافتی و ۵۷۳۵ مورد آزمایش مولکولی انجام شده است.

دکتر حیدری با بیان اینکه در سال گذشته نظارت جدی بر بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان صورت گرفت، یادآوری کرد: بیش از یازده هزار مورد پایش آنفلوآنزای پرندگان در استان داشتیم و ۲۰۱ مورد بازدید نیز از تالاب‌ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸۰ مورد نیز بازرسی از کشتارگاه‌های طیور استان در این مدت انجام شد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه میزان ماده ضدعفونی مصرف شده در این مدت را ۶۲۵۹ لیتر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع از مساحت کشتارگاه‌های استان ضدعفونی شده است.

وی تعداد قفس‌های ضدعفونی شده را بیش از ۸۶۶ هزار قفس دانست و بیان کرد: در این مدت ضدعفونی بیش از ۷۳۰۰ دستگاه خودرو را نیز داشتیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار