مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خبر داد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه بیش از 60 درصد گونه‌های گیاهی سموم ارگانیگ سم‌پاشی و کنترل می‌شوند اظهار کرد: سموم ارگانیک برای انسان‌ها بی خطر هستند و برای محیط زیست نیز آسیب ندارند.
کد خبر: ۵۹۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 22 April 2018

 

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با بیان اینکه کلینیک گیاه پزشکی سازمان پارک‌ها برای مبارزه با آفات و بیماری‌های فصل بهار از اواسط زمستان برنامه ریزی‌های خود را آغاز کرده است اظهار کرد: هدف اصلی از این کار کنترل آفات و بیماری‌ها براساس اطلاعات و تجربیات سال‌های قبل در راستای مبارزه ارگانیک بود، بر همین اساس اطلاع رسانی‌ها سموم ارگانیک تولید داخل را بعد از تست طی سالهای گذشته به مناطق صورت گرفت.

جوادیان به آغاز طرح سمپاشی درختان شهر اشاره کرد و با بیان اینکه بخشی از سم پاشی‌ها تکمیل یا در حال انجام است تصریح کرد: بیش از 60 درصد گونه‌های گیاهی که در فصل بهار به آفات و بیماری‌ها می‌شوند با این سموم سمپاشی و کنترل می‌شود.

وی با تاکید براینکه سموم ارگانیک برای انسان‌ها بی خطر هستند خاطرنشان کرد: این سموم برای محیط زیست نیز آسیب ندارد و بی خطر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: طی بازدیدهای مستمر از درختان سطح شهر و گردآوری گزارش‌های کارشناسان گیاه پزشک اطلاعات جمع آوری و تجویزهای لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طی رصدهای به عمل آمده در مبارزه با سوسک‌های برگخوار نارون که جزو اصلی‌ترین آفات فضای سبز قم است؛ 50 درصد درختان شهر قم نارون هستند و از همین رو در معرض آسیب‌های این آفت قرار دارند.

جوادیان با تاکید بر اینکه یکی از راههای مبارزه با این آفت انجام سم پاشی با سموم شیمیایی است گفت: در حال حاضر سموم ارگانیک جایگزین برای این آفت نداریم و در مرحله تست سموم ارگانیک هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به برنامه ریزی‌های انجام شده برای طرح سمپاشی های شبانه فضای سبز شهر اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح از اواخر فروردین آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار