رئیس اداره بهداشت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه بیمه‌های درمانی و سایر مراکز طرف قرارداد هلال‌احمر میلیاردها تومان به داروخانه هلال‌احمر بدهی دارند گفت: افزایش بدهی سازمان‌های بیمه‌گر داروخانه هلال‌احمر و تهیه داروها را با چالش مواجه می‌کند
کد خبر: ۵۹۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 24 April 2018

محمد زعیم‌زاده داروخانه‌های هلال‌احمر را یکی از مهم‌ترین داروخانه‌های مرجع داروهای خاص دانست و اظهارداشت: رسیدگی هرچه سریع‌تر به مطالبات داورخانه‌های هلال‌احمر باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به دلایل جابه‌جایی داروخانه هلال‌احمر شهرکرمان از میدان علی بن ابیطالب به خیابان سعدی بیان کرد: ساختمان داروخانه هلال‌احمر از نظر موقعیت فیزیکی و دسترسی راحت مراجعه‌کنندگان در محل قبلی در میدان علی بن ابیطالب مناسب نبود و فضای کافی برای پاسخ مناسب به مراجعان وجود نداشت، با تلاش و پیگیری مسئولان جمعیت هلال‌احمر، این داروخانه به خیابان سعدی منتقل شد تا فضایی با وسعت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس اداره بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه به دلیل نزدیکی این داروخانه به مراکز درمانی، دسترسی راحت‌تری برای مراجعان در سال گذشته فراهم شده است افزود: داروخانه هلال‌احمر کرمان در سال گذشته به 82 هزار نفر از مردم و بیماران خاص استان خدمت‌رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه داروهای سرطانی از آنجایی که سود کمی دارند و سرمایه زیادی برای خریداری و تهیه آن نیاز است، داروخانه‌های هلال‌احمر استان است برای کمک به این بخش وارد شده است تصریح کرد: این داروخانه‌ها هیچگونه بودجه دولتی ندارند و جنبه انتفاعی نیز برای جمعیت هلال‌احمر ندارد.

زعیم‌زاده با اشاره به اینکه تمام سود سالانه و درآمدی که از فروش داروها بدست می‌آید مجددا جهت رفاه حال بیماران، صرف خرید هرچه بهتر و تهیه داروهای مورد نیاز به ویژه داروهای گران‌قیمت، خاص و نایاب می‌شود بیان کرد: متاسفانه بیمه‌های درمانی و سایر مراکز طرف قرارداد جمعیت هلال‌احمر میلیاردها تومان به داروخانه هلال احمر بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه با وجود این چالش مهم ترتیبی اتخاذ شده که با همین سرمایه داروخانه بتوانیم داروهای مورد نیاز مردم را تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم گفت: هر چند ادامه افزایش بدهی سازمان‌های بیمه‌گر می‌تواند داروخانه هلال‌احمر و تهیه داروها را با چالش مواجه کند.

رئیس اداره بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وضعیت همکاری بیمه‌ها و مراکز درمانی با داروخانه‌های هلال‌احمر افزود: با توجه به بدهکاری میلیاردی بیمه‌های درمانی و سایر مراکز طرف قرارداد جمعیت هلال احمر، از مسئولان مربوطه تقاضا داریم تا مطالبات داروخانه هلال‌احمر را در الویت قرار دهند تا جمعیت هلال احمر در تهیه داروهای خاص و نایاب دچار مشکل نشود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار