کد خبر: ۶۰۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 06 May 2018
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی همدان گفت: طرح ارتقای سلامت در هشت محصول کشاورزی از جمله تولید خیار و گوجه در فضای گلخانه و تولید خیار و گوجه در فضای باز، پیاز، سیب‌زمینی، سیب درختی و پرتقال اجرایی می‌شود که محصول پرتقال شامل استان همدان نمی‌شود.

به گزارش فارس، شهرام پیشه ور با بیان اینکه استان همدان در زمینه کلینیک گیاه‌پزشکی یکی از استان‌های الگو در سطح کشور بود، اظهار کرد: از سال ۷۹ کلینیک‌های گیاه‌پزشکی از استان همدان فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۵۰ کلینیک گیاه‌پزشکی در استان همدان وجود دارد که بسته به نوع نیاز، جهاد کشاورزی از آن‌ها استفاده می‌شود، ادامه داد: امسال با توجه به اعتبارات سعی خواهد شد تا کلینیک‌های گیاه‌پزشکی فقط برای محصولات تازه‌خوری و پرمصرف مورد استفاده قرار گیرد و در محصولات ذرت و جو به کار برده نمی‌شوند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه امسال بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای کلینیک‌های گیاه‌پزشکی همدان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: طرح ارتقای سلامت در هشت محصول کشاورزی از جمله تولید خیار و گوجه در فضای گلخانه و تولید خیار و گوجه در فضای باز، پیاز، سیب زمینی، سیب درختی و پرتقال اجرایی می‌شود که محصول پرتقال شامل استان همدان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح ارتقای سلامت ابتدا شناسایی کشاورزان و باغداران هدف است، افزود: کارشناسان کلینیک، کارشناسان آب و خاک و کارشناسان مدیریت جهاد که حدود ۳۰۰ نفر هستند نیز در مرحله بعد مورد آموزش قرار می‌گیرند.

پیشه‌ور با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده کار آموزش کارشناسان در اردیبهشت ماه انجام شود، تصریح کرد: بعد از آموزش فرایند اجرایی کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان تنها استان دارای یک شرکت دانش‌بنیان در کشور بوده که روش تولید بیولوژیک را بومی کرده است، ادامه داد: دو یا سه نو کنه شکارگر در استان همدان تولید می‌شود که در گلخانه و محصولات باغی قابلیت استفاده دارند و به تولید انبوه نزدیک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار