مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: عرضه لوازم کاهنده مصرف آب در این خطه بصورت اقساطی انجام می شود.
کد خبر: ۶۰۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 20 May 2018

به گزارش تابناک : سید اکبر بنی طبا روز یکشنبه افزود: طرح عرضه تجهیزات و وسایل کاهش مصرف آب از هفته گذشته در استان اصفهان آغاز شده و در قالب آن مجموعه لوازمی همچون پرلاتورها( درفشان) ومحدودکننده های جریان آب (رگولاتورها) در اختیار مشترکان متقاضی قرار می گیرد.
او اضافه کرد: نصب این تجهیزات و ادوات کاهنده تا 30 درصد می تواند در مصرف آب صرفه جویی کند، به نحوی که در زندگی روزمره افراد نیز خللی وارد نکند.
وی با بیان اینکه سامانه تلفنی خدمات آب و فاضلاب استان اصفهان به شماره 1522 برای این موضوع اختصاص یافته است، ادامه داد: قیمت مجموعه تجهیزات کاهنده حدود 600 هزار ریال است و در صورتی که شخصی نتواند بصورت نقدی پرداخت کند در اقساط یکساله بر روی قبض آب مشترک اعمال خواهد شد.
بنی طبا با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، تاکید کرد: عرضه این تجهیزات کاهنده هیچگونه محدودیت زمانی ندارد و حتی در فصول سرد نیز در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی همچنین درباره افت فشار و یا قطعی آب در مناطقی از جمله شهرک شهید کشوری واقع در جنوب شرقی کلانشهر اصفهان تصریح کرد: بدلیل کاهش شدید منابع آبی، افت فشار در شبکه رخ می دهد، البته این امر به معنای قطعی عمدی آب نیست، اما در محدوده هایی باعث می شود که فشار آب به شدت کاهش یابد و حتی به قطعی آب بیانجامد.
پیشتر مدیر دفتر مدیریت مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب کشور گفته بود: طرح عرضه وسایل کاهنده مصرف آب در استان تهران، سمنان، مشهد، مرکزی، استان‌های جنوبی مانند هرمزگان این طرح در دست اقدام است.
علی سیدزاده افزود: به دنبال تامین اعتبار از سازمان برنامه و بودجه هستیم تا از این طریق بتوان میزان طرح عرضه لوازم کاهنده مصرف آب را گسترش دهیم.
ذخیره کنونی سد زاینده رود به عنوان تامین کننده آب شرب حدود پنج میلیون نفر 272 میلیون متر مکعب و در مقایسه با سال گذشته حدود 160میلیون متر مکعب کمتراست.
پارسال در چنین روزهایی بدون در نظر گرفتن آبی که برای کشت کشاورزان شرق اصفهان رها شد، 430 میلیون متر مکعب در پشت سد زاینده رود ذخیره شده بود.
از ابتدای سالجاری آبی(مهر96) تاکنون 753 میلی متر بارش در حوضه آبریز زاینده رود(کوهرنگ) گزارش شده است، اما این میزان در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و 400 میلی متر بود.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار