در ماه رمضان ، گردش ریالی غذاهای سنتی در اصفهان تا 900 میلیارد ريال هم می رسد.
کد خبر: ۶۰۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 20 May 2018

به گزارش تابناک : گردش مالی غذاها وخوراکی های سنتی پرطرفدار اصفهانی ها در ماه مبارک رمضان روزانه حدود 30 میلیارد ريال و در ماه رمضان در مجموع حدود900 میلیارد ريال است .
رئیس اتحادیه کباب، بریان وحلیم اصفهان با بیان اینکه800 واحد عرضه کله پاچه ، حلیم و آش اصفهان روزانه50 تن آش ، حلیم و سه هزار دست کله پاچه عرضه می کنند گفت: قیمت فروش حلیم بادمجان امسال110 هزار ريال، آش80 هزار ريال وکله پاچه بین500 تا 600 هزار ريال مصوب شده است .
علی میزبانی با اشاره به اینکه مردم نباید از واحدهای غیرمجاز و زیر زمینی خرید کنند افزود: بازرسان مرکز بهداشت ، تعزیرات ، صنعت ومعدن واتحادیه کار نظارت وبازرسی را از همه واحدهای عرضه آغاز کرده اند ودرصورت تخلف ، واحد مربوطه را مهر و موم و به مراجع قضایی معرفی می کنند.
رئیس اتحادیه گز وشیرینی اصفهان نیز با اشاره به اینکه از هزار و200 واحد قنادی فقط 800 واحد مجوز تولید زولبیا وبامیه را دارند گفت: این واحدها روزانه با تولید160 تن زولبیا و بامیه ، درآمدی 20 میلیارد ريالی دارند . 
حسن شریفی سابقه تولید این شیرینی پرطرفدار در ماه مبارک رمضان را بیش از200 سال بیان کرد و افزود: اصفهانی ها اولین کسانی بودند که زولبیا و بامیه را تولید کرده اند .

 
 
00:0002:37
 
 
 
 
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار