تابناک: هفتاد و چهارمین جلسه علنی پارلمان نصف جهان صبح امروز برای چکش کاری بودجه 94 شهر تشکیل شد که ماحصل این جلسه و بررسی شورایی ها در نهایت منجر به تغییرات و حتی حذفیاتی در دخل و خرج شهرداری شد.
کد خبر: ۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲ 18 February 2015
به گزارش تابناک، شورای شهر اصفهان صبح امروز تا حوالی ظهر را در جلسه علنی فوق العاده به بررسی لایحه بودجه شهرداری اصفهان برای سال 94 اختصاص داد. بودجه سال 94 شهرداری در مقایسه با سال گذشته با تغییراتی در ردیف های اختصاصی که عموما در سال های گذشته در بودجه لحاظ می شد، روبرو شد.

دخل و خرج شهرداری اصفهان در سال 94 با حذفیات و اضافه ها و بعضا انتقالات بودجه ای بسته و در جلسه امروز شورا علنی شد.

از جمله بخش هایی که در بودجه امسال شهرداری اصفهان حذف شد، بودجه رسانه های
وابسته به شهرداری، سازمان ورزش شهرداری، بخش گردشگری بود که البته بودجه بخش گردشگری به سامزان فرهنگی تفریحی شهرداری اختصاص یافت.

اما بودجه امسال ویژگی های دیگری را نیز دارد، که امروز به اختصار از زبان هریک از اعضای شورای شهر اصفهان مطرح شد.

بودجه94 شهر اصفهان شکننده است

فتح الله معین عضو شورای شهر اصفهان در مورد ویژگی بودجه 94 شهر اصفهان با بیان اینکه ۶۵ درصد از درآمد پایدار شهرداری اصفهان از محل عوارض حذف پارکینگ، کمیسیون ماده ۱۰۰، فروش تراکم و درآمد ناشی از دریافت مالیات از وزارت اقتصاد و دارایی تامین می‌شود، گفت: امر بیانگر شکننده و نا متعادل بودن بودجه شهرداری در سال ۹۴ است.

توجه به محرومیت زدایی در دخل و خرج سال آتی شهرداری

صادقیان دیگر عضو شورای شهر بود که در این مورد، با تاکید بر اینکه مبلغ اختصاص داده شده به مناطق کم‌برخوردار و محروم نسبت به سال جاری بیش از دو برابر شده است، گفت: حدود ۶۶ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی و مبلغ حدود ۲۷ میلیارد تومان در حوزه فضای سبز این مناطق توسط مناطق برخوردار در نظر گرفته شده است.

وی توجه ویژه به مباحث زیست محیطی از جمله دو پروژه مهم هاضم و ریجکت‌سوز و حفظ سرانه فضای سبز از جمله ویژگی‌های بودجه سال آتی شهرداری دانست و بیان داشت: رویکرد حوزه‌ای بودجه سال آینده شهرداری اصفهان حمل و نقل عمومی و بهبود عبور و مرور شهری است.

این عضو شورای شهر اصفهان افزود: در بودجه ۹۴ شهرداری اصفهان به انجام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر توجه شده است.

افزودن 73 ردیف اعتباری به بودجه 94

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در مورد جزئیات بیشتر بودجه 94 شهر اصفهان با بیان اینکه جمع مبالغ نقدی در بخش عمرانی شهرداری مركزی و مناطق پانزده گانه یک هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان است، گفت: در بخش غیرنقدی ۸۹۰ میلیارد تومان و جمع نقد و غیرنقد عمرانی مناطق و شهرداری مركزی یک هزار و ۹۹۵ میلیارد و ۵۰۶ میلیون تومان بررسی و به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پس از تحویل بودجه ۹۴ توسط شهرداری و بررسی شورا ۷۳ ردیف اعتباری به بودجه اضافه شد، افزود: تعداد ردیف‌های ایجاد شده بعد از تحویل بودجه توسط شهرداری در بخش نقدی ۵۱ ردیف و در بخش غیر نقدی ۲۲ ردیف بوده است.

وی ادامه داد: مبلغ ردیف‌های ایجاد شده در بخش نقدی ۳۵ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان در بخش غیر نقدی ۳۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان كه جمعا در نقدی و غیر نقدی بودجه اعمال شده ۶۸ میلیارد ۵۱ میلیون تومان است كه معادل ۴/۳ درصد از كل ردیف های اعتباری است.

امینی تعداد ردیف‌های اصلاح شده توسط اعضای شورای شهر را ۶۰ ردیف در بخش نقدی و ۱۴ ردیف در بخش غیر نقدی مجموعا عنوان کرد و بیان داشت: عدد نقدی در ارقام اصلاح شده كه كاهش داشته ۱۳ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان و ردیف‌های افزایش یافته مجموعاً ۲۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اصلاحات بخش جاری بودجه ۹۴ شهرداری اصفهان نیز گفت: بخش جاری كه كل بودجه معادل ۴۹۴ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان است تعداد ردیف‌های اصلاح شده ۱۸ ردیف است كه ۶ میلیارد و ۵۱۸ میلیون تومان از ردیف‌های جاری كسر شده و مجموعا ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا كرد كه با این حساب جمع تغییرات در بخش نقدی ۶۸ میلیارد و ۱۰۱ میلیون تومان و در بخش غیر نقدی ۳ میلیارد ۷۰ میلیون تومان تغییرات ایجاد شده است.

تقویت ناوگان حمل و نقل شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا

ندا واشیانی پور ، سخنگوی شورای شهر اصفهان نیز در تشریح جزئیات دیگر بودجه شهرداری اصفهان گفت: در بودجه سال 94 شهرداری اصفهان قرار است علاوه بر تسریع آهنگ رشد مناطق محروم، ناوگان حمل و نقل شهرداری نیز در راستای مقابله با آلودگی هوا بهینه سازی شود.
واشیانی پور درباره دیگر تصمیمات گرفته شده از سوی کمیسیون تلفیق شورای شهر در حوزه بودجه سال آینده شهرداری اصفهان، گفت: مترو اصفهان باید هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و به همین دلیل نیز با حذف ردیف‌های کاذب بودجه مناسبی در اختیار این بخش قرار داده شده است.

وی درباره مشکل باغ‌های بانوان شهر اصفهان اظهار کرد: با وجود مشکلات عدیده این مراکز، مانند عدم برخورداری از ساختمان‌های مناسب، فقدان تجهیزات و امکانات کافی و مزاحمت برخی افراد به دلیل مشرفیت ساختمان‌های مجاور این مراکز، هیچ رقمی در بودجه تقدیمی شهرداری به این مراکز تفریحی- فرهنگی اختصاص نیافته بود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان ادامه داد: پس از بررسی کمیسیون تلفیق رقم قابل توجهی به احیای فعالیت‌های سازنده باغ‌های بانوان شهرداری اصفهان اختصاص یافت.

بودجه 94 شهرداری اصفهان با تمام حذفیات، اصلاحات و اضافات بیشتر به صورت انقباضی بسته شده است که هدف از این نوع نهایی شدن بودجه هم حذف ریخت و پاش های اضافی در دخل و خرج شهر و پرداختن ردیف های آن به بخش های بر زمین مانده شهر عنوان شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار