رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای ورود به محدوده مرکز شهر از هر خودروی عبوری ۱۰ هزار تومان دریافت می‌شود.
کد خبر: ۶۰۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 20 May 2018

به گزارش تابناک : نصیر ملت ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: روزانه شاهد ۲ میلیون سفر در شهر اصفهان هستیم که نیاز به توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی احساس می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه روزانه با حجم زیادی از سفرهای درون شهری مواجه ایم بنابراین لازم است در مسیر ابزارهای لازم برای رفاه حال مردم به منظور استفاده از حمل و نقل عمومی فراهم شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه باید در این راستا احداث پارکینگ در محل ایستگاه های قطار شهری نیز در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: حق ورودی ۱۰ هزار تومان از افرادی که به محدوده مرکز شهر اصفهان می آیند، در آینده نزدیک دریافت می شود.

وی گفت: این طرح یک ابزار بازدارنده برای ورود خودرو به محدوده مرکزی شهر است که این طرح برای ساکنان این مناطق با ۸۰ درصد تخفیف و برای شاغلان و کاسبان این محدوده نیز با ۲۰ درصد تخفیف اعمال می شود.

ملت هدف از اجرای طرح محدودیت تردد برای مرکز شهر را در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواند، ادامه داد: خودروهای امدادی، معلولان و جانبازان معاف از پرداخت جریمه هستند.

وی اظهار داشت: خودروهای دولتی که وارد محل و محدوده منع ترافیکی شوند شامل مجازات و جریمه می شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان افزود: شهرداری باید ساز و کاری را در نظر بگیرد که پرداخت عوارض ورود به محدوده شهر توسط مردم و دریافت آن توسط خدمات شهری به سهولت امکان پذیر باشد.

وی در خصوص تدوین طرح جامع آمایش سرزمین شهر اصفهان نیز گفت: طرح جامع آمایش اصفهان مسیر توسعه شهر و سمت و سوی آن در راستای چشم اندازهای بلند مدت را با توجه به شرح خدمات مورد نیاز و مشارکت پذیر بودن آن ترسیم می کند ضمن اینکه همراه با تدوین این طرح، طرح تفصیلی شهر اصفهان نیز بازنگری شود.

ملت اضافه کرد: در تدوین طرح جامع آمایش شهر اصفهان، نقش شورای شهر اصفهان در کنار دیگر دستگاه ها برای انتخاب مشاور و شرح خدمات بسیار موثر خواهد بود زیرا در این طرح به خوبی به نیازهای تمامی ذی نفعان توجه شده تا بخش مهمی از نیازهای شهر اصفهان را پاسخگو باشد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار