مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: ورود به بازار سرمایه برای شهرداری یک الزام است و باید زمینه و زیرساخت های اجرایی آن برای مدیریت شهری فراهم شود.
کد خبر: ۶۰۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 20 May 2018

به گزارش تابناک : شهرام رئیسی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: مدیریت شهری باید زمینه را برای ورود به بازار سرمایه فراهم سازد.

وی طرح ارائه شده از سوی اعضای شورا برای ورود شهرداری به فرابورس را پروژه خوبی دانست و تصریح کرد: همزمان با تدوین این طرح، مذاکراتی را با شرکت فرابورس ایران انجام دادیم تا بتوانیم در حوزه ابزارهای تأمین مالی مدیریت شهری کمک بگیریم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: ورود به بازار سرمایه برای شهرداری یک الزام است و باید زمینه ها و زیرساخت های اجرایی آن برای مدیریت شهری فراهم شود.

مرتضی تهرانی، معاون اقتصادی و مالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه برای استفاده از ابزارهای نوین مالی موافق هستیم، عنوان کرد: اگر شهرداری به استفاده از این ابزارها ملزم شود، اجرای کامل آن بعید به نظر می رسد و با سیستم فعلی مدیریت شهری اصفهان اجرایی نخواهد شد زیرا در شهرداری برای انجام یک فرآیند اقتصادی پروسه خاصی اجرا می شود و مثل بورس نیست که بتوان تصمیم گیری لحظه ای انجام داد بنابراین خواهشمندیم به جای به کاربردن کلمه «الزام» از لفظ «توصیه می شود» یا «بهتر است»، استفاده شود.

دست شهرداری با ورود به فرابورس برای اجرای پروژه های بازار سرمایه پسند باز می شود

کوروش خسروی، رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این باره گفت: قوانین سازمان بورس و فرابورس بسیار دقیق است که باید بر اساس آن عمل کرد و به نظر می رسد که نباید وقت خود را برای تعیین آیین نامه های جدید تلف کنیم اما می توان برای پروژه های شهری مثل مترو و مرکز همایش ها به منظور تأمین سرمایه از طریق فرابورس اقدام کرد.

وی افزود: ورود شهرداری اصفهان به فرابورس معایب و مزایایی دارد که مهم ترین مزیت آن این است که دست مدیریت شهری برای ارائه پروژه های بازار سرمایه پسند، با اجرای این طرح باز خواهد بود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار