علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس، درباره نظر مخالفان مجلس در جلسه غیرعلنی نسبت به FATF و برجام، گفته است: «تقابل شدیدی بود، حتی در ابتدای جلسه داد و بیداد زیادی کردند، نهایت منطق یک طرف قوی‌تر بود و تا حدی مخالفان قانع شدند ولی به‌هرحال برخی از آنها هیچ‌گاه قانع نمی‌شوند.
کد خبر: ۶۰۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 21 May 2018

به گزارش تابناک : برخی از روی دلسوزی مخالف‌اند، فکر می‌کنند اگر لوایح مرتبط با FATF تصویب شود، آینده حزب‌الله و حماس به خطر می‌افتد که این‌طور نیست و نخواهد بود. عده‌ای دیگر نیز قصد تخریب رقیب سیاسی خود را دارند و اعلام مخالفت می‌کنند».

اشکال‌های FATF با ارتباط با دفتر رهبری حل شد

نشست غیرعلنی مجلس با دو دستور کار ادامه برجام بعد از خروج آمریکا و لوایح مرتبط با FATF برگزار شد. وزیر امور خارجه گزارشی از مذاکرات خود با کشورهای اروپایی ارائه داد و فریاد برخی جبهه پایداری‌های مجلس بالا رفت. همان‌هایی که از روز نخست هرچه داشتند برای ناکامی برجام رو کردند و حالا گویی از خروج ترامپ از برجام خرسند‌ند. در جلسه غیرعلنی دیروز مجلس همچنین مسئولان شورای عالی امنیت ملی درباره FAFT گزارشی ارائه کردند. نکته مهم دیگری که علی مطهری در خلال گفت‌وگوهایش به آن اشاره کرده، این است که «نظر شمخانی درخصوص لوایح FATF کاملا مثبت بود، گفته شد این لوایح ایرادهایی داشته که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای عالی امنیت ملی و حتی ارتباط با دفتر رهبری رفع شده است».

نظر شمخانی مساعد بود

نایب‌رئیس مجلس دهم همچنین درباره اینکه گفته می‌شود نظر شمخانی درباره لوایح مرتبط با FATF مثبت نبوده، گفت «اتفاقا چنین چیزی نبوده است. نظر ایشان کاملا مثبت بود، گفته شد این لوایح ایراداتی داشته که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای عالی امنیت ملی و حتی ارتباط با دفتر رهبری رفع شده است». نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا دولت با شروع مذاکرات با طرف‌های اروپایی و بدون اذن مجلس، قانون اقدام متناسب و متقابل را نقض نکرده، افزود: «طبق قانون اقدام متقابل و متناسب، خیلی از امور به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده شده است، شورا هم هیئت نظارت بر برجام را داشته که همه تصمیمات از مسیر هیئت عبور می‌کند که مرتبط با رهبری است، بنابراین در مجموع این قانون نقض نشده است».

مطهری این جلسه را تعدیل‌کننده تقابل‌ها با لوایح سه‌‌قلو دانست: «برخی از مخالفان دلیل اصلاح این قانون را می‌پرسند و می‌گویند ما می‌خواهیم براساس نظر کشورهای غربی رفتار کنیم، حال اینکه این قانون به‌دنبال تعریف مصادیق تروریسم است، نه اینکه چه گروه‌هایی تروریسم هستند. آنها یک ایراد شکلی به قانون مصوب مجلس گرفتند که باید اصلاح کنیم، این اصلاح ضرری به گروه‌های مقاومت وارد نمی‌کند. ‌در این لوایح آمده که مصادیق تروریسم را شورای عالی امنیت ملی تعریف می‌کند، پیوستی تفصیلی هم به آن اضافه شده تا همه درهای تخریب این لوایح را ببندند، چون این لوایح مشکلی ایجاد نخواهد کرد».

 

 

منبع : روزنامه شرق 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار