معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: در صورتی که مالک فعلی سینما «ایران» بخواهد تغییر کاربری در این سینما داشته باشد ما هرگز با این موضوع موافقت نخواهیم کرد.
کد خبر: ۶۰۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 21 May 2018

به گزارش تابناک : پرویز طاهری در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا از زمان آغاز تخریب سینما ایران تا خراب شدن کامل هیچ واکنشی از اداره ارشاد اصفهان شاهد نبودیم این اداره را از ضرورت اظهار نظر درباره تخریب این سینما مبری دانست و اظهار داشت: پس از نامه رهبری مبنی بر واگذاری سینما به حوزه هنری سینماهای بنیاد شهید به این نهاد واگذار و حوزه هنری تولیت این سینما را برعهده دارد و بر این اساس هر نوع اقدامی درباره سینماها در حوزه اختیارات حوزه هنری و نه اداره ارشاد اصفهان است.

وی با بیان اینکه با توجه به نامه رهبر معظم انقلاب با تغییر کاربری سینما مخالف هستیم، افزود: تنها مسئولیت تغییر کاربری در حوزه فرهنگی و هنری با ماست و یقین بدانید در صورتی که مالک فعلی بخواهد تغییر کاربری در این سینما داشته باشد ما هرگز با این موضوع موافقتی نخواهیم کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تاکید کرد: مجموعه اسناد و سندهای مالکیتی سینما ایران در اختیار ما نیست تا در ارتباط با جلوگیری از تخریب تصمیمی اتخاذ کنیم.

وی در پاسخ به این مطلب که حداقل ابراز تاسف از تخریب یک مکان فرهنگی و یا دادن بیانیه‌ای در این ارتباط از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان انتظار می رفت، گفت: چند سال پیش که تخریب بخشی از این سینما انجام شد، اداره ارشاد بیانیه خود را داد، در ارتباط با وضعیت فعلی سینما نیز نماینده بانک دی اعلام کرد که ما قصد ساخت مجتمع فرهنگی سینمایی در این مکان داریم و ما بر اساس این صحبت واکنش نشانی ندادیم.

طاهری تاکید کرد: قسمت حقوقی حوزه هنری باید مواضع خود را به صراحت اعلام می کرد که آیا سینما «ایران» مالکیت سینمایی، تجاری یا رفاهی دارد تا ما نیز بیانیه صادر می‌کردیم اما چیزی در این ارتباط مشاهده نکردیم.

وی اضافه کرد: واکنش اداره ارشاد در چند سال گذشته شامل بسیج نهادهای مختلف استان درباره تخریب سینما ایران بود بر این مبنا که تا مشخص شدن کاربری سینما حق تخریب برای هیچ کس وجود ندارد اما پس از اعلام حوزه هنری دیگر دخالتی نداشتیم.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار