پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت روزهای پنجم تا یازدهم خرداد سالجاری در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۰۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 22 May 2018

به گزارش تابناک : در این نمایشگاه همزمان با دهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان، با حضور 150 مشارکت کننده در 9 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی، دستاوردهای یک سال اخیر حوزه قرآن و عترت به نمایش گذاشته می شود.
شرکت کنندگان نمایشگاه امسال در حوزه‌های نشر مکتوب(انتشارات قرآنی)، تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و قرآنی، حجاب و عفاف، کودک و نوجوان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی، موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی و نرم‌افزار و فضای مجازی فعالیت می‌کنند.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری این نمایشگاه گفت: از روزهای آینده در استان اصفهان جشن رمضان برگزار می شود. 
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل یعقوبی افزود: از جمله برنامه های محوری این جشن بزرگ، برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، کارگاه های هنری، نشست های علمی و تخصصی، شب شعر و تئاتر خیابانی با موضوع قرآن و عترت است. 
وی گفت: سال گذشته آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در کشور برگزار شد که استان اصفهان رتبه اول را کسب کرد.
یعقوبی افزود: 482 میلیون ریال به عنوان جایزه برگزیدگان این آزمون در نظر گرفته شده است که بزودی پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: سه میلیارد و 71 میلیون ریال نیز به موسسات قرآنی که وظیفه آموزش و هدایت شرکت کنندگان در این آزمون را برعهده داشتند به عنوان حمایت آموزشی پرداخت می شود.
برنامه‌های جانبی این نمایشگاه، برگزاری همایش قرآن و خانواده، کتابت قرآن با حضور اساتید و هنرآموزان انجمن خوشنویسان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده آنها، شب شعر آیینی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور شعرای استانی و کشوری، محفل انس با قرآن با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح و همخوانی بین‌المللی همراه با تجلیل از فعالان قرآنی شاخص است.
از دیگر برنامه های این نمایشگاه، اجرای نمایش‌های قرآنی بصورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن و مفاتیح‌الجنان و اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان است.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار