سخنگوی کاخ سفید می گوید که سیاست ترامپ در عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی تغییر نکرده و به تعهد خود در این زمینه پایبند است.
کد خبر: ۶۱۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 23 May 2018

به گزارش تابناک : سارا هاکابی سندرز روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: ما برای دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در تابستان آماده می شویم و اگر بخواهیم دیدار کنیم، مطمئنا آماده خواهیم بود.

 

وی با این حال ادامه داد: همانگونه که رئیس جمهوری ترامپ گفت اگر کره شمالی به سمت عاری سازی از تسلیحات اتمی برود، ما آماده دیدار هستیم و آینده روشنی در انتظار آنان خواهد بود با این حال، باید ببینیم چه خواهد شد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز روز سه شنبه در دیدار «مون جائه اون» رئیس جمهوری کره جنوبی عزم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را برای مذاکرات «جدی» دانست، اما تلویحا اذعان کرد که اختلاف‌ها میان دو کشور در روزهای گذشته شدت یافته است.

 

ترامپ افزود: ممکن است (دیدار با رهبر کره شمالی) در 12 ژوئن (22 خرداد) انجام نشود. شاید یک زمان دیگر برگزار شود. شرایطی مدنظر ماست و فکر می‌کنم که آن‌ها را محقق خواهیم ساخت. اگر نشد، نشستی هم برگزار نخواهیم کرد.

 

وی تاکید کرد: کره شمالی این فرصت را دارد که به کشور بزرگی تبدیل شود. آن‌ها باید قدر این فرصت را بدانند.

 

ترامپ همچنین بار دیگر در تلاش برای ترغیب پیونگ یانگ به شرکت در مذاکرات گفت که امنیت رهبر کره شمالی را پس از خلع سلاح احتمالی، تضمین می کند.

 

سخنگوی کاخ سفید، دیدار امروز ترامپ و «این» را ششمین دیدار آنها دانست و مهم ترین محور این مذاکرات را نشست آتی سران آمریکا و کره شمالی اعلام کرد. 

 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار