رئیس اتاق اصناف گلپایگان:
اتاق اصناف گلپایگان دارای بالغ بر پنج هزار واحد صنفی و دو دفتر در شهرهای گوگد و گلشهر است.با برگزاری انتخابات همزمان با سایر شهرستان های کشور،‌ اعضای جدید هیئت مدیره اتاق اصناف گلپایگان مشخص شدند.
کد خبر: ۶۱۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 24 May 2018

به گزارش تابناک اصفهان : اتاق اصناف گلپایگان دارای بالغ بر پنج هزار واحد صنفی و دو دفتر در شهرهای گوگد و گلشهر است.

وی افزود: اتاق اصناف گلپایگان با ۲۰ اتحادیه صنوف مختلف و همگن فعالیت دارد که بر اساس دستورالعمل اداره صنعت، معدن و تجارت، انتخابات هیئت مدیره را همزمان با چندین شهرستان کشور برای نخستین بار به صورت الکترونیک در پایان اردیبهشت ماه سال جاری با حضور ۱۰ نفر داوطلب نامزدی هیئت مدیره اتاق اصناف از مسئولان اتحادیه های صنوف مختلف برگزار کرد.

رئیس اتاق اصناف گلپایگان با اشاره به اینکه انتخابات هیئت مدیره اتاق اصناف گلپایگان در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار شد، تصریح کرد: این انتخابات طی یک دوره چهار ساله برگزار می شود که بر این مبنا پنج نفر از مسئولان اتحادیه های صنوف شامل محمد شریفی، محمدطاهر طاهرشمس، غلام شفیعی، اسفندیار امجدی و حمید قاضی زاهدی با رأی الکترونیکی انتخاب شدند.

وی ضمن تقدیر از همکاری و مساعدت مدیران دستگاه های مختلف اجرایی در برگزاری این دوره از انتخابات هیئت مدیره اتاق اصناف شهرستان گلپایگان، بیان داشت: لازم است که در این راستا از مدیریت اداره صنعت، معدن و تجارت، نماینده فرمانداری به عنوان رئیس هیئت اجرایی انتخابات، رئیس اتحادیه کفاشان، نماینده اماکن نیروی انتظامی، نماینده اداره تعزیرات و مسئول IT اتاق اصناف و حضور ۱۰۰ درصدی اعضای اتحادیه صنوف تقدیر و قدردانی داشته باشم.

شریفی بیان داشت: اعضای هیئت مدیره سابق با همکاری مسئولان اتحادیه ها، پرسنل و کارکنان اتاق اصناف و صنوف مختلف شهرستان نسبت به ساخت و آماده سازی ساختمان جدید این مرکز اقدام کردند.

وی با تشریح فعالیت اتحادیه های مختلف صنوف و نحوه انتخاب مسئولان آن که هر چهار سال یک بار صورت می گیرد، اظهار داشت: در هر اتحادیه با برگزاری انتخابات پنج نفر به عنوان هیئت مدیره و یک نفر به عنوان بازرس انتخاب می شوند و نفر اول به عنوان مسئول اتحادیه شناخته می شود.

۵۰۰ واحد صنفی در گلپایگان جواز کسب ندارد

رئیس اتاق اصناف گلپایگان تعداد کسبه دارای پروانه کسب در این شهرستان را حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعدادی کسبه نیز به فعالیت مختلف صنفی در شهرستان مشغول هستند که به دلایل مختلف دارای پروانه کسب نبوده که تعداد آنها به ۵۰۰ نفر می رسد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اشتغال به حِرَف با درآمدهای پایین بخش بیشتری از اصناف را تشکیل می دهد، بیان داشت: به طور مثال در صنوف خوار و بار فروشی یا بنگاه معاملات ملکی با فراهم کردن اندک مایحتاج و تجهیزات نسبت به فعالیت در آنها اقدام می کنند که عمده گرایش به این صنوف بیکاری بخشی از افراد جامعه است که با تهیه این ملزومات وارد این عرصه ها شده و اغلب نیز به لحاظ دارا نبودن سرمایه کافی موفقیت چندانی در کسب پیدا نمی کنند.

شریفی تأکید کرد: اتاق اصناف شهرستان گلپایگان به لحاظ برخی مشکلات در صنوف مختلف هر ساله اقدام به ابطال تعداد زیادی پروانه کسب می کند که برخی اجباری و برخی دیگر بنا به درخواست کسبه است که در اینجا لازم است به کسبه ای که اقدام به تعطیلی صنف خود می کنند یادآور شویم به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های آتی و مسایل و مشکلاتی که برای آنها به وجود خواهد آمد هر چه سریعتر نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کنند.

وی در راستای هزینه های دریافتی اتحادیه ها بابت صدور پروانه کسب اظهار داشت: مبالغ دریافتی برای هر فرد برابر مصوبات مراجع ذیربط به اتحادیه ها ابلاغ می شود که در این راستا لازم است متذکر شوم علیرغم هزینه بالای ساخت و بهره برداری از ساختمان جدید اتاق اصناف این شهرستان، ریالی مازاد بر مصوبات از کسبه دریافت نشده است.

رئیس اتاق اصناف گلپایگان اضافه کرد: مبالغ دریافتی از کسبه و صنوف در راستای هزینه های جاری، حقوق کارکنان اتاق اصناف و پرداخت بسیاری از هزینه های مراسم ها و آیین های مذهبی و ملی شهرستان، مخارج اتحادیه ها و ... صرف می شود هر چند تا امروز به لحاظ تعامل و همکاری که در راستای بهره برداری از پروژه ساختمان اتاق اصناف صورت گرفت، مسئولین اتحادیه ها علیرغم مواد قانونی مبلغی بابت سمت های خود برداشت نکرده اند.

وی تفاوت دریافتی صنوف مختلف در ازای اخذ پروانه کسب را در راستای قوانین موجود بیان کرد و افزود: دریافت این مبالغ با پیشنهاد مسئولان اتحادیه ها به اداره صنعت، معدن و تجارت و بررسی و موافقت آن در کمیسیون نظارت شهرستان صورت می گیرد.

شریفی بیان داشت: برگزاری کلاس های آموزشی به صنوف مختلف طی یک هفته برای دریافت و تمدید پروانه کسب اجباری خواهد بود.

منبع: مهر
برچسب ها: اصناف اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار