رییس کمیته آسیب‌های اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مرکز نگهداری کودکان کار و متکدیان اصفهان در ساختمانی میراثی است، افزود: این ساختمان شرایط مناسبی ندارد و نیاز به بازسازی دارد که میراث فرهنگی اجاره بازسازی و حتی اضافه کردن محوطه‌ای جدید در این مرکز را نمی‌دهد.
کد خبر: ۶۱۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 26 May 2018

به گزارش تابناک : کوروش محمدی با بیان اینکه بر اساس اعلام مراجع رسمی در حال حاضر ۲۵۰ کودک کار در اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: این در حالی است که بر اساس شواهد موجود پیش بینی می‌شود که تعداد کودکان کار بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد. آمار اعلام شده از سوی بهزیستی و شهرداری متعلق به دوران گذشته و بهتر است که این آمار دوباره احصا شود.

رییس کمیته آسیب‌های اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ساماندهی متکدیان و کودکان کار برای مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در این زمینه ۱۴ دستگاه متولی وجود دارد که از این تعداد دستگاه تنها دو نهاد شهرداری و سازمان بهزیستی به وظایف خود در این زمینه عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با همت خیریه امید مرکز نگهداری کودکان کار با ظرفیت نگهداری از ۲۰۰ نفر در یکی از نقاط شهر اصفهان دایر شده است، افزود: این در حالی است که هیچگونه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، امنیتی و تغذیه‌ای به این کودکان از سوی نهادهای مسئول ارایه نمی‌شود و انجام همه اقدامات بر عهده خیریه امید گذاشته شده است.

محمدی با بیان اینکه مرکز نگهداری کودکان کار و متکدیان اصفهان در ساختمانی میراثی است، افزود: این ساختمان شرایط مناسبی ندارد و نیاز به بازسازی دارد که میراث فرهنگی اجاره بازسازی و حتی اضافه کردن محوطه‌ای جدید در این مرکز را نمی‌دهد بنابراین امکان تفکیک صحیح زنان و مردان در این مرکز به دلیل ساختمان میراثی آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تفکیک افراد نگهداری شده در مرکز ساماندهی کودکان کار و متکدیان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از این رو سرپرستی سه کودک فراری از دیگر شهرهای کشور به سازمان بهزیستی سپرده شد و در خصوص دیگز افراد نیز در حال تصمیم‌گیری هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در حال حاضر در مرکز نگهداری کودکان کار و متکدیان، دختران فراری، معتادان متجاهر و .. نیز نگهداری می‌شوند که این امر باید هر چه زودتر ساماندهی شود.

محمدی با بیان اینکه آمار کودکان خیابانی اصفهان نیز که به اجبار خانواده برای امرار معاش در خیابان‌ها فعالیت می‌کنند در حال افزایش است، افزود: برای این امر در نظر داریم در مرکز جامع کاهش آسیب اصفهان که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد بخشی را برای آموزش و توانمندسازی این کودکان و خانواده‌هایشان اختصاص دهیم.

 

 

منبع : ایمنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار