رئیس مرکز تحقیقات گردشگری دانشگاه نجف آباد گفت: ورودی اصلی هیچ گردشگر خارجی اصفهان نیست و گردشگران از تهران یا شیراز به اصفهان و آن هم در حد یک تا دو روز سفر می کنند.
کد خبر: ۶۱۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 26 May 2018

به گزارش تابناک : امیر گندمکار اظهار داشت: در تهران و شیراز چند بخش خصوصی با همکاری یکدیگر بستری فراهم ساختند که گردشگر خارجی به طور مستقیم می تواند هتل رزرو کنند و با ورود مستقیم به تهران و شیراز سفر گردشگری یک هفته ای را برای آنها فراهم سازند.

وی بیان داشت: این در حالی است که در اصفهان این شیوه جذب گردشگر شکل نگرفته است و هتل داران به طور مستقیم نتوانستند محل اقامت اصلی گردشگر خارجی را از اصفهان کلید بزنند به طوری که حتی هتل ها توسط هتل داران شیرازی و تهرانی برای گردشگران خارجی رزرو می شود که یک تا دو شب در اصفهان اقامت داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات گردشگری دانشگاه نجف آباد اعلام کرد: اصفهان نیاز به یک اجماع بین هتل داران و آژانس های مسافرتی و بخش های خصوصی گردشگری و فعالان این حوزه دارد که با سرمایه گذاری با یکدیگر بتوانند گردشگران خارجی را به طور مستقیم از اصفهان جذب کنند.

کمتر گردشگر خارجی دو بار به اصفهان سفر می کند

وی با اشاره به اینکه هیچ تشکلی در اصفهان قبول نکرده که گردشگر خارجی را به طور مستقیم وارد اصفهان کند، اعلام کرد: این در حالی است که خود هتل ها نیز برای زمانی که گردشگر خارجی داخل هتل است هیچ تفریح و سرگرمی ایجاد نکردند تا گردشگر که مثلا از ۶ یا ۷ عصر به هتل بازمیگردد، بتواند زمان خو را با تفریح سپری کند.

گندمکار اضافه کرد: ما کمتر گردشگر خارجی داریم که دو بار به اصفهان سفر کرده باشد یا یک هفته در اصفهان بماند چراکه فقط عادت کردیم که گردشگران خارجی را به میدان امام یا تماشای سی و سه پل و پل خواجو و دیگر پل های تاریخی ببریم در صورتی که باید جاذبه های گردشگری دیگری مثل بوم گردی ها یا اقامتگاه و هتل های مناسبی در شهرستان‌های دیگر فراهم کنیم.

خلاء پکیج های گردشگری در اصفهان برای گردشگران خارجی

وی با اشاره به اینکه یک گردشگر خارجی تنها طی دو روز از اصفهان و کاشان بازدید می کند، ادامه داد: اگر امروز شاهد ورود گردشگران خارجی فرهنگی یا تاریخی به اصفهان هستیم به خاطر جاذبه های گردشگری است که در دوران صفویه شکل گرفته و  بخش خصوصی و دولت هیچ اقدامی برای جذب گردشگر در اصفهان نکرده اند.

رئیس مرکز تحقیقات گردشگری دانشگاه آزاد نجف آباد تصریح کرد: دولت به خاطر اینکه هر چهار سال یکبار تغییر می کند و با شکل گیری دولت جدید حتی آبدارچی هر سازمان و قوانین هم تغییر می کند،‌ بنابراین نمی توان انتظار داشت دولت گامی در جهت جذب گردشگر برای اصفهان بردارد.

وی بیان داشت: هنوز نتوانستیم در اصفهان یک پکیج گردشگری را به گردشگران خارجی معرفی کنیم که اگر خواستار کوه گشتی و کوهنوردی هستند باید فریدونشهر بروند یا اگر خواستار کویرگردی هستند باید به خور و بیابانک و کویر مرنجاب هدایت شوند و اگر خواستار بازدید از آبشار یا آثار تاریخی و باستانی هستند باید به کدام شهرستان استان اصفهان سفر کنند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار