مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه سلامت و نشاط زنان، بهترین تضمین برای سلامت خانواده و جامعه است، گفت: توجه به مطالبات به حق این قشر در حوزه های مختلف و تقویت خود باوری در میان آنها بهترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۶۱۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 28 May 2018

 رقیه کرمانیان در نشستی با سرپرست مرکز بهداشت مرکز استان افزود: تغییر نگاه و رویکرد جامعه نسبت به مسائل فرهنگی و حقوق زنان از طریق آموزش های توانمند سازی ممکن است.
وی افزود: با توجه به دغدغه مسئولان و شهروندان در خصوص تحکیم و سلامت بنیان خانواده، هم افزایی و همکاری سازمان های دولتی و مردم نهاد در آموزش و تسهیل گری در گستره جغرافیایی و جمعیتی می تواند نوید بخش افزایش سرمایه های اجتماعی و ارتقا سلامت خانواده و جامعه باشد.
مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد در ادامه به موضوع حقوق کودکان اشاره کرد و افزود: بسیاری از آسیب هایی که این قشر از آن رنج می برند و در بزرگسالی منتج به آسیب های خانوادگی و اجتماعی می شود، ریشه در تربیت نادرست و خشونت های دوران کودکی دارد . 
وی خاطر نشان کرد: آگاهی نداشتن والدین نسبت به حقوق فرزندانشان و شیوه های نامناسب تربیت صحیح عامل بسیاری از این خشونت هاست و وظیفه فعالان حوزه کودک افزایش آگاهی در سطوح مختلف خانواده هاست. 
محمد رضا اعلائی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد هم در این نشست بر نقش موثر روحانیان و مساجد در آگاهی بخشی به جامعه و جلب اعتماد عمومی تاکید کرد.
وی گفت: مساجد و روحانیان نقش مثبت و تاثیر گذاری در جامعه دارند و بهره گیری از ظرفیت آنها می توان جهت راه اندازی جریان عمومی با هدف کاهش معضلات اجتماعی استفاده کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار