مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: در راستای کاهش زمان سفر و کاهش ایستایی خودروها در محل‌های ورودی عوارضی‌ها، اخذ الکتریکی عوارض به صورت آزمایشی آغاز شده است.
کد خبر: ۶۱۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 31 May 2018

به گزارش تابناک اصفهان : اصغر کشاورز راد با اشاره به اینکه دریافت الکتریکی عوارض در میدان مرکزی میوه و تره بار بصورت آزمایشی  آغاز شده‌ است خاطرنشان کرد: با اجرای این امر در سطح گسترده، وسایل نقلیه بدون توقف از گیت‌های عوارضی عبور می‌کنند و هزینه عوارضی از طریق سیستم اخذ می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این امر برچسب‌هایی روی شیشه جلو خودروها نصب می‌شود و زمانی که خودرو از عوارضی عبور می‌کنند مقدار هزینه عوارضی، متناسب با نوع خودرو  به طور اتوماتیک از این برچسب‌ها کسر می‌شود.

الکترونیکی کردن اخذ عوارض از گیت های عوارضی

مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: پس از بررسی کامل طرح آزمایش پرداخت الکترونیکی در یکی از گیت های عوارضی میدان مرکزی میوه و تره بار و رفع عیوب احتمالی به تدریج تمامی گیت های عوارضی به این سیستم تجهیز خواهند شد.

اصغر کشاورز راد توضیح داد: در زمینه‌  الکترونیکی شدن این عوارض از ماه‌ها پیش مطالعاتی دقیق صورت گرفته و ابعاد مختلف این موضوع مورد بررسی و اظهارنظرهای کارشناسی قرار گرفت  تا کار به مرحله‌  فرآیند اجرایی رسید.

وی هدف از اجرای این طرح را روانسازی ترافیک، کاهش میزان آلودگی هوا، صرفه جویی در زمان و عدم توقف خودروها و در نتیجه کاهش زمان و مصرف سوخت ، حذف پرداخت پول نقد  و مشکل پول خرد  برشمرد وگفت: باتوجه به آلودگی های زیست محیطی در محل عوارضی و  همچنین با اضافه شدن  گیت های دیگر بصورت الکترونیکی در مسیر برگشت باعث کاهش نیروی انسانی شده و در جهت ایمن سازی و ارتقای سلامت پرسنل موثر است.

کشاورز راد در پاسخ به نحوه اجرای این طرح گفت: این سیستم شامل یک برچسب است که در ابتدا خریداری شده و پشت آیینه جلوی اتومبیل نصب می شود .

وی ادامه داد: خودرو در هنگام عبور از عوارضی هوشمند از روبروی سنسوری که در محل گیت عوارضی نصب شده است خواهد گذشت .این سنسور شماره روی برچسب پشت آیینه اتومبیل را می خواند و اطلاعات را به سرور مرکزی منتقل می کند درصورت اعتبار داشتن تگ مبلغ عوارض متناسب با نوع خودرو از حساب پیش پرداخت برچسب کسر می شود.

وی افزود: در حال حاضرگیت زیر تابلوی “پرداخت الکترونیک” مبلغ عوارضی را به شیوه‌ای جدید و به صورت الکترونیکی دریافت کرده وگیت های دیگر  مبلغ عوارضی را به همان شیوه مرسوم، پول نقد، دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار