کد خبر: ۶۱۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 02 June 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس اتحادیه پیراهن دوزان گفت: تعداد اندکی از تولید کنندگان پیراهن در داخل، از مواد اولیه داخلی استفاده می‌کنند زیرا میزان تولید این محصولات بسیار کم است.
مجتبی درودیان افزود: در حالی واردات پارچه، نخ و دکمه هم چنان ادامه دارد که می‌توانیم با افزایش میزان تولیدات داخلی در این زمینه، میزان واردات و وابستگی صنعت پوشاک به ارز را کاهش دهیم.
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به میزان تاثیر نوسانات ارزی بر روند تولید پوشاک، ادامه داد: در اکثر کشورها این صنف به علت استفاده مواد اولیه بومی جزو تولیداتی محسوب می‌شود که از تاثیرات نوسانات ارزی در امان هستد در صورتی که ایران هم چنان به واردات مواد اولیه برای دوخت پیراهن مشغول است.
درودیان تصریح کرد: البته اقدام دولت در زمینه تخصیص ارز مبداء به صادرکنندگان مواد اولیه موجب شد تا سودجویان ریسک واردات قاچاق را نپذیرند. اگرچه این موضوع باعث کاهش میزان ورود اقلام به صورت غیر رسمی به کشور شد اما کافی نیست چراکه نیازمند رسیدن به خودکفایی در تولیدات مواد اولیه با حمایت دولت و فعالان اقتصادی هستیم.
وی درباره میزان صادرات پوشاک ایرانی نیز گفت: امسال در بخش صادرات خوشبختانه شاهد استقبال کشور‌هایی نظیر عراق از محصولاتمان بوده ایم که این بیانگر توان بالای دوخت و تولید پیراهن در ایران است.
درودیان افزود: شرایط فعلی بازار پیراهن دوزان و همچنین وضعیت معیشتی کارگران با وجود نوسانات ارزی مناسب نیست و بازاریان منتظر ایجاد ثبات در قیمت ها هستند.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی در کشور‌های همسایه و مبداء به منظور بازاریابی تولیدات ملی، یکی از عواملی است که به گسترش روابط تجاری کشور‌ها منجر می‌شود.البته معتقدم وزارت صنعت،معدن و تجارت باید برگزاری این نمایشگاه‌ها را بر عهده بگیرد چراکه بسیاری از تولیدکنندگان نمی توانند متحمل هزینه های سنگین برپایی چنین نمایشگاه هایی (به صورت شخصی) باشند.
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان در پایان تصریح کرد: بهره‌مندی از حمایت وزارت صنعت،معدن و تجارت در برگزاری نمایشگاههای بین المللی به منظور معرفی و فروش کالاهای ایرانی همانند یک برند معتبر تجاری در مجامع بین‌المللی عمل می‌کند و باعث می شود کشور‌ها برای خرید محصولات راغب‌تر باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار