مدیرکل بیمه سلامت مازندران از آموزش بیماران خاص در جهت ارائه خدمات سهل و آسان به بیمه ‌شدگان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 06 June 2018

به گزارش تابناک : دکتر رسول ظفرمند اظهار کرد: سلسله نشست هایی با کارشناسان این حوزه در دستور کار بیمه سلامت بخصوص در گروه بیماران خاص و به ویژه بیماران هموفیلی، در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: در این راستا اولین نشست با موضوع بررسی مشکلات بیماران هموفیلی استان با حضور متخصص انکولوژی اطفال، انجمن هموفیلی استان و سازمانهای بیمه گر در این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران هدف از برگزاری این نشست را شناسایی دقیق بیماران این دسته (هموفیلی) به همراه مشکلات تأمین داروهای این قشر عنوان کرد و افزود: در این نشست به‌ صورت مفصل در خصوص موضوع بیماری، کیفیت بیماری، شدت بیماری و تعداد موردنیاز دارو برای هرکدام از این بیماران توسط متخصص انکولوژی بحث و تبادل ‌نظر شد.

ظفرمند اضافه کرد: در این نشست مقرر گردید بیمه سلامت مازندران ۴ دوره آموزشی را برای بیماران هموفیلی با دعوت از اساتید مرتبط در سطح استان برگزار تا این بیمه شدگان بتوانند با آموزش‌های مناسب و انجام اقدامات خود مراقبتی خودشان به کمک بیایند تا بهتر از داروهایی که برایشان تجویز می‌شود، استفاده کنند.

وی بیان داشت: عدم آگاهی برخی از بیمه‌ شدگان از نحوه مصرف دارو و برخورد با عوارض بیماری‌های خاص و دوری و عدم دسترسی کافی به مؤسسات درمانی برای آن‌ها نگرانی ایجاد کرده و این نگرانی‌ها را می‌توان با آموزشهای اولیه به این بیماران کاهش داد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با آموزش‌های ابتدایی، بیماران خاص می‌توانند در شرایط خاص اقدامات لازم و اولیه را انجام داده و بدون کمترین عارضه خود را به نزدیک ‌ترین مرکز درمانی مجهز برسانند.

ظفرمند با بیان اینکه اولین دوره این آموزش‌ها از تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد، ادامه داد: با آموزش‌های لازم به بیماران خاص به ‌ویژه بیماران هموفیلی می‌توانیم کمک شایانی در روند درمان آنان داشته باشیم.

وی یادآور شد: ۴ هزار و ۱۱۲ نفر بیماران خاص در استان شناسایی ‌شده‌اند که ۱۵۵ نفر از این تعداد را بیماران هموفیلی دارای دفترچه بیمه ‌ی سلامت تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران یادآور شد: این اداره کل سالانه ۴۵ میلیارد ریال برای بیماران هموفیلی هزینه می کند.

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار