مرتضی یادگاری مدیر آب و فاضلاب کوهپایه گفت: هم اکنون با حفر سه حلقه چاه جدید در کوهپایه، پیش بینی می شود در تابستان امسال با کمبود 20 تا 25 لیتر آب در ثانیه مواجه شویم، چرا که به غیر از تامین آب شرب سه شهر تودشک، سجزی و کوهپایه، آب شرب 2 مجتمع روستایی که بالغ بر 40 روستا است را، تامین می کنیم.
کد خبر: ۶۱۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 10 June 2018
به گزارش تابناک اصفهان : مرتضی یادگاری با بیان اینکه کوهپایه در محور شرق اصفهان قرار دارد که از لحاظ منابع آبی در محدودیت شدیدی به سر می برد، اظهار کرد: سال گذشته تخصیص آب به کوهپایه حدود 108 لیتر در ثانیه بود که اکنون این رقم به 65 لیتر در ثانیه کاهش یافته است  و این امر بیانگر کاهش 40 درصدی تخصیص آب طرح به این شهرستان است.
 
وی  افزود: اگر در ماه های پیش رو با کاهش حجم ذخیره سد زاینده رود، سناریوی قطع آب به شهرستان ها از جمله کوهپایه در دستور کار قرار گیرد چاره ای جز کاهش سهم مجتمع های روستایی به نسبت کاهش یافته آب طرح را نداریم، زیرا در حال حاضر 50 درصد تولید آب این شهرستان صرف تامین آب شرب 40 روستا می شود .
 
مدیر آبفا شهرستان کوهپایه گفت: در حال حاضر انشعابات آب سه شهر کوهپایه، تودشک و سجزی بالغ بر 6800 فقره و با آحاد حدود 10 هزار و 700 فقره است که به غیر از آب طرح از طریق دو حلقه چاه با آبدهی 20 لیتر در ثانیه آب شرب ساکنان این منطقه تامین می شود، این درحالی است که آبدهی این چاه ها طی سال های گذشته حدود 35 تا 37 لیتر در ثانیه بود.
 
وی با اشاره به حفر چاه های جدید، گفت: به منظور تامین آب شرب در فصل تابستان و پاییز حفر سه حلقه چاه جدید در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می شود با حفر این چاه ها 20 لیتر در ثانیه به منابع آبی این شهرستان افزوده شود.
 
یادگاری به کاهش آب بدون در آمد در شهرستان کوهپایه اشاره کرد و افزود: در پایان سال 95 میزان آب بدون درآمد کوهپایه حدود 25 درصد بوده، در حالیکه این رقم در پایان سال 96 به 17 درصد کاهش یافت که این امر با توجه به محدودیت شدید منابع آبی در این شهرستان کویری از اهمیت به سزایی برخوردار است.
 
وی اعمال مدیریت فشار را یکی از راه های کاهش مصرف برشمرد و تصریح کرد: با اعمال مدیریت فشار شبکه توانستیم حدود 25 درصد مصرف آب را کمتر کنیم، هم چنین با بهره گیری از سامانه تله متری و سامانه توزیع هوشمند حدود هفت درصد تولید آب را کم کنیم و از سویی با تعویض کنتورهای فرسوده حدود پنج درصد فروش آب را بیشتر کنیم که این رویداد بی تاثیر در درآمد زایی شرکت نبوده است.
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار