مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به شناسایی 179 فقره انشعاب آب فضای سبز شهرهای استان گفت: تلاش داریم تا به جمع آوری این انشعاب ها شتاب داده و امسال تمام آنان جمع آوری شود.
کد خبر: ۶۱۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 10 June 2018

غلامحسین ساقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شمار انشعاب های آب فضای سبز شهرهای استان از 260 فقره در سال 95 به 179 فقره در سال گذشته کاهش اما در این مدت میزان مصرف آب افزایش یافته است.
وی با اشاره به جمع آوری و تغییرکاربری 81 فقره انشعاب آب فضای سبز در سال گذشته افزود: 42 فقره انشعاب آب فضای سبز جمع آوری و 39 فقره از این انشعاب ها که در بوستان ها برای آشامیدن استفاده می شد تغییر کاربری داده شده است.
ساقی افزود: تا کنون 40 انشعاب فضای سبز شهر بجنورد جمع آوری شده و پنج فقره انشعاب باقی مانده است و در شیروان نیز سال گذشته 51 فقره انشعاب آب فضای سبز برچیده شد اما هنوز 23 فقره باقی مانده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در اسفراین 68 فقره و در آشخانه 10 فقره انشعاب فضای سبز شناسایی شده که هنوز هیچ کدام جمع آوری نشده است.
ساقی با بیان اینکه میزان مصرف آب فضای سبز در سال گذشته با وجود کاهش شمار انشعاب ها، افزایش یافته است اظهار داشت: میزان مصرف آب در این زمینه از 800 هزار مترمکعب در سال 95 به 900 هزار مترمکعب در سال گذشته رسیده است.
وی تصریح کرد: میزان مصرف آب فضای سبز در شهر بجنورد در سال 96 به نسبت سال ماقبل سه برابر و میزان افزایش مصرف در شهر گرمه 17 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: متوسط مصرف هر انشعاب فضای سبز شهرهای استان در سال 95، 241 مترمکعب بوده که این رقم در سال گذشته 323 مترمکعب گزارش شده است.
ساقی با اشاره به شناسایی انشعاب های غیرمجاز فضای سبز شهرهای استان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، بیش از آنچه مصرف انشعاب آب فضای سبز به ثبت رسیده، آب بصورت غیرمجاز برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آب در 2 سال آتی تمام انشعاب های آب فضای سبز در سطح استان باید جمع آوری شود که برنامه این شرکت جمع آوری این انشعابات تا پایان سال جاری است.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی 22 نقطه شهری را تحت پوشش خدمات خود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار