با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و ناصر طاهری معاونت میراث فرهنگی این اداره کل عملیات مرمت بازار بزرگ و تاریخی شهرستان شهرضا آغاز شد.
کد خبر: ۶۱۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 10 June 2018

به گزارش تابناک : مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در این باره  گفت: اقدامات مرمتی در این بازار تاریخی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال شامل استحکام بخشی ستون ها، طاق ها و اجرای برخی طاق های آسیب دیده انجام می شود.

فریدون اله یاری تاکید کرد: شهرستان تاریخی شهرضا که قدمت آن به پیش از اسلام باز می گردد، در مسیر شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار داشته، لذا این شهرستان در طول تاریخ به این واسطه در حوزه های فرهنگی و تمدنی فلات مرکزی ایران ازتوسعه و پیشرفت فراوانی برخوردار بوده است.

وی به جایگاه بازار تاریخی شهرضا اشاره کرد و اظهار داشت : بازار تاریخی شهرضا در طول ازمنه مختلف از رونق و کوه فراوانی برخوردار بوده به گونه ائی که در سده های پنجم و ششم هجری قمری (درعصرسلاجقه) و سپس در سده یازدهم هجری قمری و همزمان با عصر صفوی، این بازار از رونق فراوانی برخوردار بوده است به گونه ائی که تجار و بازرگانان منطقه عراق عجم وبه ویژه تجار پایتخت صفوی (اصفهان)در این بازار رفت و آمد داشته و به تجارت می پرداختند.

در پایان این نشست مقرر گردید تا شهرداری شهرستان، اداره اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب شهرستان جهت مرمت بازار تاریخی شهرضا به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان یاری رسانی نمایند.

 

 

 

منبع : برنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار