عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نقدهای منصفانه ای که در مسیر برجام انجام شد را نباید دست کم می گرفتیم و منتقدان را تحقیر می کردیم.سید جواد ساداتی نژاد با بیان اینکه نخستین تجربه برجام این است که آمریکا در دشمنی خود هیچ تغییری نکرده و حتی کینه توزتر شده است، اظهار کرد: تحلیل کسانی که فکر می کردند، آمریکا در مشی خود تغییر داده و قابل مذاکره است، غلط و اشتباه بود.
کد خبر: ۶۱۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 11 June 2018
به گزارش تابناک اصفهان : سید جواد ساداتی نژاد با بیان اینکه نخستین تجربه برجام این است که آمریکا در دشمنی خود هیچ تغییری نکرده و حتی کینه توزتر شده است، اظهار کرد: تحلیل کسانی که فکر می کردند، آمریکا در مشی خود تغییر داده و قابل مذاکره است، غلط و اشتباه بود.
 
وی با تاکید بر اینکه رفتار آمریکا در 40 سال گذشته با جمهوری اسلامی ایران، رفتاری خصمانه بوده است، تصریح کرد: هدف آمریکا از روز نخست، نابودی جمهوری اسلامی ایران بود و هرچه جلوتر رفتیم، این هدف در رفتار روسای جمهوری آمریکا پر رنگ تر شده است، البته هر کدام با روشی این هدف را پیش بردند، اما دست از آن برنداشته اند، بنابراین مسئولان باید مراقب تحلیل ها و محاسبات غلط باشند.
 
عضو هيئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: تجربه دوم برجام این است که آمریکا، دشمن ماست، بنابراین شعار مرگ بر آمریکا، امروز به روز شد. به دلیل فضای آلوده و مسمومی که عده ای، ایجاد کردند، نوجوانان و جوانان ما می پرسیدند که چرا مرگ بر آمریکا می گوییم؟ احساس کردند که یک توهم نسبت به دشمنی آمریکا در کشور وجود دارد، در نتیجه تحلیل های انقلابیون خسته دیروز، در ذهن جوانان پمپاژ شد.
 
وی با بیان اینکه برخی فکر می کردند که آمریکا کعبه آمال است، اما برجام نشان داد که آمریکا دشمن غدار است و به هیچ عهدی پایبند نیست و ذره ای دست از دشمنی بر نداشته است، اظهار کرد: کلام امام خمینی (ره) که آمریکا شیطان بزرگ است امروز دوباره در منظر جوانان ما قرار گرفت و آنها که روزهای انقلاب و جنگ را ندیده اند، امروز فهمیدند که چرا ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد.
 
ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه برجام نشان داد که مسیر حرکت جمهوری اسلامی ایران، مسیر درست و دقیق و پایداری و مقاومت تنها راه پیروزی ملت ایران است، تصریح کرد: استراتژی مذاکره با کدخدا، شکست خورده و ساده لوحی بزرگ است .
 
وی تاکید کرد: برجام نشان داد که عدم شناخت ما از دشمن است که تصور می کردیم می توان با او مذاکره کرد. ما خدا را داریم اگر ذره ای از تکیه و توکل بر خدا زاویه بگیریم و مذاکره را راه حل مشکلات خود بدانیم، چیزی عاید ما نخواهد شد.
 
نماینده شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه چهارم برجام این بود که پنج سال وقت ملت را تلف کرد و ما را از مسیر توسعه عقب نگه داشت، اما نشان داد آنچه رهبر معظم انقلاب می گویند، خدشه ناپذیر است. نگاه بدبینی و خوش بینی و دستورات و شروط او برگرفته از تجربه انقلاب و نگاه الهی اوست، بنابراین حرکت در راستای اطاعت از امام جامعه در مکتب شیعه یک اصل است و عدول از آن هزینه های سنگینی بر جامعه تحمیل می کند.
 
وی افزود: توصیه می کنیم که تمام دولتمردان و مسئولان در مسیر اطاعت از رهبری حرکت کنند و وقت ایران را هدر ندهند و در اطاعت از آن، در عمل رعایت کنند. مردم ثابت کرده اند که مطیع رهبری بوده و هستند، اما در حوزه مسئولان تا به امروز عدم اطاعت از رهبری هزینه هایی را بر مردم تحمیل کرده است.
 
ساداتی نژاد با بیان اینکه دشمن را نباید دست کم گرفت و به وعده او دل خوش کرد، اظهار کرد: خوش شیفتگی، عجله و غرور در تصمیم گیری نتایج خوبی ندارد. نقدهای منصفانه ای که در مسیر برجام انجام شد را نباید دست کم می گرفتیم. نباید منتقد را تحقیر کرد. امروز معلوم شد که برخی نقدها و دلواپسی ها در مورد برجام، دلسوزانه بود، اما منتقدان مورد تحقیر و توهین قرار گرفتند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید اجازه دهیم مردم و جوانان در حرکت انقلاب نقدهای خود را بگویند، گفت: رفع مشکلات اقتصادی ما در ارتباط با آمریکا و اروپا نیست. اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب فرموند، بومی ترین و مردمی ترین نسخه اقتصادی برای کشور است.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی در کشور و دولتمردان بسیار کُند است و انتظارات مقام معظم رهبری برآورده نشده است، در حالی که حمایت از تولید داخلی رمز موفقیت ماست نه برجام .
 
وی بوروکراسی اداری را خود تحریمی بزرگ برشمرد و گفت: بوروکراسی کنونی که در ساختار اداری ناکارآمد با آن مواجه هستیم را دولت باید تغییر دهد. در کاشان این بوروکراسی کشنده، خسته کننده و ارتباط اداری با اصفهان تحریمی علیه فعالیت اقتصادی و حرکت خودجوش مردمی است و باید با تفویض اختیار، اجازه دهیم مردم در مسیر اقتصاد و اشتغال حرکت کنند.
 
ساداتی نژاد گفت: در مسیر برجام اروپایی تاکید ما به دولت این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهد، چرا که به اروپا اعتمادی نیست و وقت مردم را تلف نکند. رییس جمهور نیز که در شورای عالی امنیت ملی بوده، مذاکره با آمریکا را آزموده و در کتاب های خود نوشته است و این انتظار می رود که به تجربه ها نگاه عمیق شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار