اصفهانی ها رتبه دوم صرفه جویی مصرف آب در کشور را دارند .
کد خبر: ۶۱۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 12 June 2018
به گزارش تابناک : استاندار اصفهان گفت: این استان با 17درصد صرفه جویی در مصرف آب رتبه دوم کشور در این حوزه را به خود اختصاص داده است.
محسن مهر علیزاده با اشاره به آخرین وضعیت آب استان نیزافزود:بحران آب میراثی است، که از سال های گذشته به جای مانده و در سال 96 این استان در بدترین وضعیت آبی خود به سر می برد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 59درصد ظرفیت آبی سال گذشته را داریم گفت: بارندگی های اردیبهشت امسال وضعیت آبی استان را مقداری بهبود داد.
استاندار به آخرین وضعیت تونل سوم کوهرنگ نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ساخت سد تونل سوم کوهرنگ پس از چند سال توقف از اواسط فروردین فعال شدو برای تکمیل این طرح در مدت زمان دو ساله تعیین شده بیش ۵۰۰میلیارد تومان هزینه لازم است.
وی یکی دیگر از برنامه ریزی های استان برای حل مشکل کم آبی را تامین آب ژرف(آب عمیق از چاه) دانست و افزود: برای حفر چاه به منظور تامین آب شرب در استان تاکنون بیش از ۸۰میلیارد تومان بودجه دریافت شده است.
محسن مهر علیزاده گفت: 116میلیارد تومان هم برای تامین آب باغات و جلوگیری ازخشک شدن درختان دریافت شده و اعتباراتی را هم از صنایع برای حل مشکلات پیش رو جذب شده است .
استاندار به استقرارصنایع و فعالیت های تولیدی کم آب بر در شرق هم اشاره کرد و افزود: به این منظور طرح هایی آماده شده ،که با یک هفتم آب مصرفی می شودبه معیشت کشاورزان کمک کرد.
مهرعلیزاده با بیان اینکه برای اشتغال پایدار کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی، بیش از هفت هزار طرح با اعتباری بیش از دو هزار و۷۰۰میلیارد تومان اختصاص داده شده است،گفت: کشاورزان دراین طرح تنها باید زمین خود را در اختیار سرمایه گذاران  حقیقی ویا حقوقی قرار دهند.
وی افزود:اجرای این طرح از اواسط تیرآغاز ودر مدت سه سال تکمیل می شود.
استاندار گفت: مسوولان استانی همچنین از اید های نو و طرح های دانش بنیان برای حل معضل کم آبی استقبال می کنند.
 
2297051_388
 
00:00
00:00
 
 
 
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار