دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان در فهرست برتر نظام رتبه بندی 'تایمز' در بخش عصر طلایی و دانشگاه های جوان قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۱۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 12 June 2018

به گزارش تابناک : نظام رتبه بندی تایمز (Times) یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی برای انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد. 
پایگاه رتبه بندی تایمز در جدید ترین رتبه بندی خود فهرست سال 2018 دانشگاه های جوان دنیا با قدمتی کمتر از 50 سال را منتشر کرده است که نام دانشگاه صنعتی اصفهان در میان آنها به چشم می خورد.
تایمز در سال 2018 در رتبه بندی دانشگاه های جوان، تعداد دانشگاه های مورد بررسی خود را از 200 دانشگاه در سال 2017 به 250 دانشگاه افزایش داد که سهم ایران از دانشگاه های جوان و برتر دنیا شامل سه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی اصفهان و گیلان است که به ترتیب رتبه های 55، 150-101 و 250-201 را کسب کرده اند.
دانشگاه اصفهان نیز با کسب رتبه جهانی بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ در میان دانشگاه های ۴۴ کشور در رتبه بندی بهترین دانشگاه های 'عصر طلائی' نظام رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است.
این رتبه بندی که توسط نظام تایمز به فهرست رتبه بندی هایش اضافه شده است، دانشگاه هایی که در 2 دهه بین ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۷ تأسیس شده اند را مطابق همان ۱۳ معیار مربوط به رتبه بندی کلی این نظام ارزیابی کرده است. 
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است. 
دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت خود را از سال 1356 آغاز کرده و اکنون با حدود 12 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است. 
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود 180 مرکز آموزش عالی و 310 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار