ایتالیا در واکنش به انتقاد فرانسه از ممانعت رم از پهلوگیری قایق حامل پناهجویان، سفیر این کشور را احضار کرد.
کد خبر: ۶۱۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 13 June 2018

به گزارش تابناک : در پی خودداری ایتالیا از پذیرش کشتی حامل پناهجویان در دریای مدیترانه، پاریس، رم را متهم کرد که در برابر پناهجویان رفتار غیر مسئولانه و توام با بدبینی داشته است.

مسافران این کشتی در سواحل لیبی تحت نظر یک موسسه خیریه آلمانی سوار بر این شناور شدند تا به سمت اروپا بروند؛ اما با رسیدن کشتی به آب‌های نزدیک سیسیل، «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور در دولت جدید ایتالیا اعلام کرد که ایتالیا این افراد را نمی‌پذیرد. این موسسه خیریه روز سه‌شنبه اعلام کرد که پناهجویان به کشتی ایتالیایی منتقل می‌شوند تا به اسپانیا منتقل شوند. همچنین مقامات جزیره کُرس در فرانسه اعلام  آمادگی کردند که پناهجویان در کشتی سرگردان در دریای مدیترانه را می‌پذیرند.

دولت ایتالیا اصرار داشت که با توجه به نزدیکی به کشتی به سواحل مالت، این کشور باید مسئولیت پناهجویان را تقبل کند؛ مالت هم اما، هیچ پناهجویی را نپذیرفت.

پس از این بود که آژانس پناهجویان سازمان ملل از کشورها و نقش‌آفرینان منطقه‌ای خواست است تا در این زمینه اقدام کنند تا به این وسیله  در اسرع وقت راهکاری برای تخلیه  ایمن و سریع مهاجران و پناهجویان از کشتی پیدا شود.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار