مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: برای خط یک قطار شهری اصفهان در مجموع افزون بر یکهزار و 900 میلیارد تومان هزینه شده اما برای تکمیل و اتمام این خط به 230 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
کد خبر: ۶۲۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 17 June 2018

به گزارش تابناک : 'محمدرضا بنکدار هاشمی' روز یکشنبه در سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: طبق مصوبه شورا، 375 میلیارد تومان وام از بانک شهر برای خط 2 مترو اصفهان تقاضا شده که در حال حاضر برای تکمیل نهایی خط یک آن به 230 میلیارد تومان از این وام، نیاز است.
وی با اشاره به اینکه 500 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت برای تامین مالی خط 2 مترو اصفهان مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: اما برای تکمیل خط یک نمی توان از این محل اعتباری برداشت کرد زیرا ذکر شده که این اعتبار برای خط 2 قطار شهری اصفهان اختصاص یافته است. 
بنکدار هاشمی با ارائه لایحه دو فوریتی خواستار تخصیص بخشی از اعتبار خط 2 به خط یک مترو اصفهان شد و افزود: بهترین راه برای تامین مالی تکمیل نهایی خط یک مترو اصفهان، استفاده از وام دریافت شده برای خط 2 آن است.
وی افزود: اگر تا سال های آینده نیازی به افزایش ناوگان ( باتوجه به افزایش جمعیت متقاضی) در خط یک مترو نداشته باشیم با تخصیص 230 میلیارد تومان پروژه خط یک مترو به طور کامل تکمیل می شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اعلام کرد: برای خط 2 قطار شهری نیز یکهزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای سیویل ( انجام زیر ساخت و بخش عمرانی) این خط پیش بینی شده ( البته بازه زمانی چهار یا پنج ساله برای آن پیش بینی شده که با توجه به نرخ تورم قابل افزایش است) و پرداخت آن کاملا بر عهده شهرداری است.
وی افزود: برای بخش تجهیزات و ناوگان نیز 600 میلیون یورو از محل فاینانس خارجی پیش بینی شده است.
بنکدار هاشمی اضافه کرد: برای تحویل چهار رام قطار شهری نیز 116 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و وزارت کشور اعلام کرده که هر استانی زودتر پول را به حساب مرتبط واریز کند می تواند این چهار رام را تحویل بگیرد.
خط یک قطار شهری اصفهان از شمال شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب اصفهان می‌رسد؛ در این خط ۲۰ ایستگاه وجود دارد.
همچنین خط 2 قطارشهری که به خط غربی ، شرقی هم مشهور است از خمینی شهر شروع و پس از عبور از خیابان اشرفی اصفهانی (کهندژ) در منطقه زینبیه ختم می شود.
طول کل خط 2 قطارشهری اصفهان که در مرحله طراحی و اجراست ۲۴٫۴ کیلومتر و دارای ۲۳ ایستگاه است.
در ادامه این جلسه پیشنهاد افزایش قیمت بلیط قطار شهری اصفهان از 700 تومان مصوبه قبلی به یکهزار تومان از ابتدای تیر امسال در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان رد و مقرر شد شهرداری اصفهان نسبت به برنامه ریزی برای تحقق بودجه شرکت مترو و تزریق تدریجی آن به این سازمان اقدام کند.
پیشنهاد افزایش اختیار تفویضی به شهردار اصفهان برای انعقاد قرادادهای پژوهشی از مبلغ 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان ( این اختیار برای انعقاد قراردادها تا سقف تعداد 10 پروژه است)، در جلسه امروز تصویب شد.
همچنین طرح 'ایجاد داشبوردهای مدیریتی با استفاده از سامانه سیما' و طرح پیشنهادی 8 نفر از اعضای شورا با موضوع 'ایجاد وحدت رویه و دقیق سازی محاسبات تفکیک ارضی' با اکثریت آرا به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید. 
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی داشبورد مدیریتی اطلاعات در شهرداری اصفهان برای اولین بار در کشور، گفت: این سامانه مربوط به اطلاعات جمع آوری شده بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان است و برای برنامه‌ریزی بهتر استفاده می شود.
'کوروش خسروی' افزود: تاکنون در پایان هر سال اطلاعات جسته و گریخته‌ ای اعلام می‌شود که امکان مدیریت درست از دست می رود بنابراین با راه‌ اندازی داشبورد مدیریتی به صورت آنلاین، شرایط نیروی کار، پروژه‌ها، اعتبارات هر منطقه و سازمان شهرداری اصفهان مورد بررسی و برنامه ریزی دقیق قرار می گیرد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار