کد خبر: ۶۲۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 18 June 2018
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، دکتر علی جاویدپور رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: پرندگان مهاجر نقش بسزایی را در انتقال ویروس های آنفلوانزا دارند لذا به صورت مستمر این موضوع مورد توجه اداره کل دامپزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست استان می باشد و در همین زمینه ضمن برگزاری جلسات تخصصی، آموزشی و تاکید بر ارسال گزارشات فوری در زمان برخورد با تلفات در حیات وحش در مقاطع زمانی مختلفی از زیست گاههای طبیعی استان بازدید مشترک بعمل می آید.
وی در ادامه گفت: برنامه ریزی لازم جهت اجرای سیستم مراقبت فعال بیماری فوق الذکر بعمل آمده است و کلیه واحدهای صنعتی و روستایی در شعاع های 5Km ، 15Km  و 50Kmزیست گاههای طبیعی موجود فعال و غیرفعال شناسایی شده اند تا به صورت مستمر و اختصاصی در فصل مهاجرت(در زمان ورود یا خروج احتمالی پرندگان مهاجر) سیستم های مراقبتی درخصوص اینگونه واحدها به مرحله اجرا درآید.
نامبرده اضافه نمود: افرادی که خارج از مجموعه اداره دامپزشکی فعالیت می نمایند ازجمله محیط بانان، دهیاران، بخشداران، بهورزان و روستائیان نقش بسزایی را در کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارند و می توانند با انعکاس گزارشات سریع در زمان مشاهده تلفات در حیات وحش و یا طیور روستایی ضمن همراهی با دامپزشکی از خسارات و تبعات اقتصادی، اجتماعی و ... جلوگیری بعمل آورند.
در پایان دکتر جاویدپور از کلیه پرورش دهندگان و افراد فوق الذکر درخواست نمود: در صورت مشاهده و با اخذ گزارش هرگونه تلفات مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان خود و یا سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار