در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال
رئیس دادگستری استان گفت: دادستان مرکز استان در طول شبانه‌روز حتی 4 ساعت نیز استراحت نداشته و در زمینه رفاه عامه مردم به شایستگی انجام وظیفه می کند.
کد خبر: ۶۲۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 18 June 2018
به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در دادگستری اردبیل اظهار کرد: هفته قوه قضائیه که از روز جمعه آغاز می‌شود فرصت خوبی است تا ما عملکرد و نقاط ضعف و قوت خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا ضمن رفع نقاط ضعف به نقاط قوت خود بیفزائیم تا یک عملکرد مطلوب و رضایت‌بخشی را در همراهی با مردم در اجرای حق و حقوق قانونی و برگائی عدالت اجتمعی شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه مجموعه قضائی استان به رغم همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها با تلاش و کار مضاعف سعی می‌کند تا در حوزه‌های متعدد رضایت مردم را فراهم کند، خاطرنشان کرد: هرچند وظیفه اصلی ما رسیدگی به پرونده‌های قضائی و حل و فصل دعاوی مردم و اجرای حدود الهی است اما ما علاوه بر تکالیفی که بر عهده‌مان گذاشته شده ناگزیر هستیم تا برخی از کارهای نظارتی و دستگیری از سایر مجموعه‌های دولتی را نیز در احقاق حقوق مردم انجام دهیم که در این زمینه تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دو دهه اخیر نمونه‌ای از این اقدام موثر دستگاه قضائی است تا با کمک سایر نهادها بتواند نظارت‌ها و کنترل‌های خود را در حفظ حقوق بیت‌المال انجام دهد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مجموعه قضائی در حفاظت و صیانت از حقوق عامه مردم و سرمایه‌های ملی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند، ادامه داد: ما در مجموغع قضائی بدون وابستگی جناحی، حزبی و یا جریان خاص تنها از حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال، عزت و عدالت اجتماعی در جامعه حفاظت و صیانت می‌کنیم و معتقدیم حفظ حقوق بیت‌المال باید به عنوان یک رویه عمومی مورد توجه همه قرار گیرد.
قاصدی رویکرد دستگاه قضایی را در گسترش عدالت اجتماعی یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود در هفته قوه قضائیه و در تشویق و ترغیب همکارانمان سایر مجموعه‌ها و نهادها نسبت به دلجوئی و همچنین حضور در این مجموعه برای عرض خسته نباشید به همکارانمان فعالانه مشارکت کنند به طوری که ما در سال‌های اخیر چنین اقدامی را از هیچ نهادی در سپاسگزاری از خدمات انجام شده مجموعه قضائی شاهد نبودیم.
وی به ورود 372 هزار پرونده به مجموعه قضائی در سال گذشته و رسیدگی به آنها اشاره و تصریح کرد: این تعداد پرونده به نسبت سال‌های گذشته 8 تا 9 درصد افزایش نشان می‌دهد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با قدردانی از قضات و مجموعه پرتلاش دستگاه قضائی که در انجام وظیفه و رسالت خود شبانه‌روز تلاش می‌کنند، بیان کرد: بنده خدا را قسم می‌گیرم که دادستان مرکز استان آنقدر با حساسیت و مراقبت روی مسایل مختلف حضور موثر دارد به طوری که در طول شبانه‌روز حتی 4 ساعت نیز استراحت نداشته و شبانه‌روز با کنار گذاشتن آسایش و راحتی خود سعی می‌کند تا زمینه رفاه عامه مردم را به شایستگی فراهم کند.
به نوشته ایسنا، قاصدی همچنین به مراقبت و نظارت بیشتر در حوزه صیانت از اراضی ملی اشاره کرد و افزود: امیدواریم احکام صادر شده در دستگاه قضائی به موقع و به شکل دقیق اجرا شود تا قصور در این امر زمینه تشکیل پرونده مجدد و ورود متخلفین را به چرخه رسیدگی دوباره فراهم نکند.
وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز ویلا در اراضی ملی و کشاورزی اظهار کرد: باید به شکل قاطع با متخلفین به اشکال مختلف در این زمینه برخورد شود تا عده‌ای به خود فرصت و اجازه تصرف و دست‌درازی به اموال دولت و مردم را ندهد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار