استاندار اصفهان از برقراری پرواز اصفهان - سن پترزبورگ و بر عکس تا دو ماه آینده به منظور توسعه صنعت گردشگری دو شهر خواهر خوانده روسیه و ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 19 June 2018

به گزارش تابناک : ' محسن مهرعلیزاده ' روز سه شنبه در دومین نشست خبری خود تصریح کرد: سن پترزبورگ و اصفهان شهرهای خواهرخوانده هستند اما اصفهان نتوانسته است از این ظرفیت برای جذب گردشگران روسیه و توسعه گردشگری خود استفاده کند. 
قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ روسیه 28 اردیبهشت 1378 در اصفهان منعقد شد. 
وی توضیح داد: 26 هزار نفر از حدود 100 هزار گردشگر ایرانی که سالیانه به روسیه می روند از شهر سن پترزبورگ دیدن می کنند اما گردشگران روسی بسیار کمی به کشورمان بویژه اصفهان سفر می نمایند. 
استاندار اصفهان تقویت صنعت گردشگری بویژه در بخش بین الملل را مستلزم تهیه و توسعه زیرساخت های این صنعت دانست و بیان کرد: چیزی که نتوانسته؛ زمینه بهره برداری از قرارداد خواهرخواندگی اصفهان با روسیه برای توسعه صنعت گردشگری را فراهم کند ، نبود پرواز مستقیم بین این دو شهر است. 
وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته به روسیه و شهر سن پترزبورگ سفر کرده است، گفت: در این سفر ضمن مذاکره با فعالان بخش صنعت گردشگری روسیه، چگونگی توسعه همکاری بین شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا دو ماه آینده پرواز مستقیم بین این دو شهر برقرار شود. 
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در این راستا بسته های پیشنهادی به طرف های روسی ارائه شده است، گفت: ما می توانیم برای درآمدزایی بخش صنعت گردشگری و رشد اقتصادی استان زمینه همکاری با سایر شهرهای خواهرخوانده اصفهان را بیش از پیش فراهم کنیم و از این طریق درآمدهای استان را بدون اتکا به اعتبارات ملی که بخش زیادی از آن طریق فروش نفت تامین می شود را افزایش دهیم. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار