امام جمعه کرمان :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نسبت به حجم بالای پرونده های قضایی در این استان که بنا بر آمارهای موجود حدود یک سوم مردم را درگیر خود کرده ا، نیز اظهار نگرانی کرد.
کد خبر: ۶۲۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 19 June 2018

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان قضایی استان کرمان ضمن تبریک پیشاپیش هفته قوه قضائیه افزود: هر چند که دستگاه قضایی حجم بزرگی از منازعات، مرافعات و مشکلات را در استان مرتفع می کند ولی باید در حوزه پیشگری اقدامات موثرتری را دنبال کند.
به گفته حجت الاسلام علیدادی سلیمانی دستگاه قضا از قداست و جایگاه ارزشمندی برخوردار است و کسانی هم که در این جایگاه می نشیند انسان های شریف و بزرگی هستند .
وی ادامه داد: قضات باید بر جریان سالم، صحیح و عادل به اختلافات رسیدگی کنند چرا که دستگاه قضایی از نیاز های جدی جامعه بشمار و پیشانی دفاع از حق مظلومان جامعه است .
وی با تاکید بر اینکه در اسلام به لحاظ طبیعی و فطری قوه قضاییه جایگاه ویژه ای دارد و خدمات بسیاری توسط این دستگاه ارائه می شود اظهار داشت : متولیان امروز دستگاه قضایی از 2 مرکز حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی هستند که انسان هایی فرهیخته، فاضل و دوره دیده به مردم خدمت رسانی می کنند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: کسانی که در این جایگاه قرار می گیرند معدل علمی و تجربه بالایی دارند که باید مردم بیشتر در جریان اقدامات شان قرار گیرند.
وی تصریح کرد: همچنین نوع خدماتی که دستگاه قضایی به مردم ارائه می دهد باید بخوبی و بهنگام اطلاع رسانی شود.
در این نشست که در آستانه هفته قوه قضایی برگزار شد، ریاست کل دادگستری استان کرمان گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی استان ارائه کرد.
براساس این گزارش دادگستری ها و شوراهای حل اختلاف استان کرمان سال گذشته در مجموع موفق به رسیدگی و صدور رای حدود 700هزار پرونده قضایی شدند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار