دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از بازپرداخت تدریجی سپرده های سرمایه گذاران شرکت صنایع گیتی پسند اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ 20 June 2018

به گزارش تابناک : 'حسن رحیمی ' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت گیتی پسند از سال 90 با مشکلات مالی مواجه شد و دادستانی اصفهان برای حفظ و حراست از حقوق سپرده گذاران این شرکت به این موضوع ورود کرد.
وی اظهارکرد: در حال حاضر بانظارت دستگاه قضایی مراحل بازپرداخت سپرده های سرمایه گذاران این شرکت در حال انجام است.
دادستان اصفهان همچنین به پرونده شرکت نفت 'صدرا سپاهان' اصفهان اشاره کرد و گفت: در این شرکت، افراد بیش از 350 میلیارد تومان سپرده گذاری کرده بودند و این شرکت در اواخر سال 95 دچار وقفه در پرداخت سپرده ها به سپرده گذاران خود شد.
وی افزود: طی هماهنگی و مذاکره با مراجع اطلاعاتی، امنیتی و قضایی مشخص شد که این شرکت برخلاف گیتی پسند که دارای سرمایه بود حدود 100 میلیارد تومان بدهی دارد و اما اموال آن پاسخگوی پرداخت سپرده های افراد نیست.
رحیمی یادآور شد: به همین دلیل مدیران این شرکت پس از تشکیل پرونده کیفرخواست در قالب اخلال در نظم اقتصادی بازداشت شدند.
دادستان اصفهان همچنین درباره پرونده اختلاف بین پالایشگاه و شرکت پتروشیمی نیز گفت: این پرونده یک اختلاف حساب خصوصی است که در تهران رسیدگی می شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره احکام بازداشت شدگان حوادث دی سال گذشته نیز گفت: تاکنون تنها برای ۱۵ نفر از بازداشت شدگان حکم قطعی صادر شده است و در ۱۴ مورد حکم قطعی صادر نشده و به دادگاه تجدید نظر ارجاع شده است. 
رحیمی تصریح کرد: سایر بازداشت شدگان نیز تبرئه و آزاد شدند.
وی درباره وضعیت حقآبه کشاورزان نیز گفت: حقآبه کشاورزان محفوظ است اما مشکل کم آبی در بیشتر نقاط کشور وجود دارد و تامین آب شرب مردم روی خط قرمز قرار گرفته است.
دادستان اصفهان خاطرنشان کرد: در این مورد دو موضوع وجود حق و ارتکاب جرم به دلیل داشتن حق دیده می شود ولی لازم به ذکر است که هیچ کس به دلیل داشتن حق نمی تواند به اموال عمومی از جمله خطوط لوله انتقال آب خسارت وارد کند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار