واکنش تند نیکی هیلی به گزارش سازمان ملل درباره فقر در آمریکا: ما را بررسی نکنید.
کد خبر: ۶۲۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 23 June 2018

به گزارش تابناک : «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به گزارشی از این سازمان درباره فقر در آمریکا به تندی واکنش نشان داد و اقدام سازمان ملل را «مضحک» خواند.

 

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، نماینده آمریکا در سازمان ملل این گزارش را رد کرد و گفت «مضحک» است که این نهاد بین‌المللی به بررسی فقر در آمریکا بپردازد.

«هیلی» در نامه‌ای به سناتور دموکرات، «برنی سندرز» نوشت: «کاملاً مضحک است که سازمان ملل متحد به بررسی فقر در ایالات متحده بپردازد.»

سندرز و چند قانونگذار آمریکایی دیگر از هر دو حزب آمریکا چند روز پیش با نگارش نامه‌ای خطاب به هیلی از وی خواسته‌ بودند نتایج گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر و حقوق بشر درباره آمریکا را به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نشان دهد. 

هیلی در جواب سناتورهای دموکرات نوشته است: «گزارشگر ویژه وقت و منابعش را هدر داده؛ او حواس‌ها را از بدترین ناقضان حقوق بشر در دنیا پرت کرده و به جای آن، روی ثروتمندترین و آزادترین کشور دنیا متمرکز شده است.»

 

گزارش سازمان ملل متحد درباره فقر در آمریکا اقدامات و تصمیم‌گیری‌های سیاستمداران را عامل اصلی فقر در این کشور دانسته و خواستار انجام اقداماتی برای تغییر وضعیت شده بود. 

برنی سندرز: «امیدوارم بپذیرید در کشوری که 3 نفر صاحب ثروت بیشتری نسبت به 50 درصد از اقشار زیرین جامعه هستند می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و باید چنین کنیم.»

در این گزارش آمده است: «در نهایت بایستی گفت به ویژه در کشور ثروتمندی مانند ایالات متحده، تداوم فقر مفرط نوعی انتخاب سیاسی است که توسط افرادی که در قدرت هستند اختیار می‌شود. با اراده سیاسی می‌توان آن را به راحتی ریشه‌کن کرد.»

گزارش سازمان ملل ضمن هشدار درباره اینکه دموکراسی در آمریکا «به طور مداوم تضعیف می‌شود»، توصیه‌هایی برای نحوه ریشه‌کن کردن فقر در آمریکا مطرح کرده است. 

سندرز و سایر نمایندگان مجلس سنا از دولت ترامپ خواسته‌اند راهبردی برای عمل کردن به توصیه‌های مطرح‌شده در سازمان ملل ارائه کند. 

هیلی، در پاسخ نوشته است: «این گزارش، اظهارات کاملاً نادرستی درباره پیشرفت‌های ایالات متحده در زمینه رفع فقر مطرح کرده و در گزارش سوگیرانه خود تعمداً از واقعیت‌ها و ارقام گمراه‌کننده استفاده کرده است.»

وی اضافه کرده است: «تردیدی نیست که فقر در آمریکا کماکان یک نگرانی جدی است اما شرح‌نگاری‌های غیردقیق درباره شیوع آن یا دلایلش، هیچ کمکی به هیچ‌کس نمی‌کند.»

«سندرز» به اظهارات تند هیلی پاسخ داد و گفت که به نظر او، اینکه سازمان ملل اقدام به انتشار گزارش درباره آمریکا بکند، اقدامی «کاملاً مناسب» است. 

وی نوشت: «امیدوارم بپذیرید در کشوری که 3 نفر صاحب ثروت بیشتری نسبت به 50 درصد از اقشار زیرین جامعه هستند می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و باید چنین کنیم.»

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار